هنرمندان برجسته مجسمه سازی در سمپوزیوم بین‌المللی که بیش از ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای آن صرف شده حضور می‌یابند.
کد خبر: ۱۰۹۲۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴ 13 February 2023

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان گفت: حضور مجسمه سازان در اصفهان علاوه بر ارتقای سطح هنری شهر، امکان بهره‌مندی دانشجویان و هنرمندان اصفهانی را از دانش و تجربه این افراد به همراه دارد.

حمید قنادنیا افزود: پس از برگزاری شش دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی کشوری در سال‌های گذشته و استقبال بالایی که از آن شد، در سال جاری با وجود مشکلات و محدودیت‌هایی که در شرایط حال حاضر کشور مقرر شد تا هفتمین دوره سمپوزیوم مجسمه‌سازی در ابعاد بین‌المللی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه در این دوره از آهن استفاده خواهد شد، گفت: مواد به‌کار رفته در سمپوزیوم‌های گذشته شامل چوب، ضایعات آهن و ترکیبی از چوب و آهن بود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به ارسال بیش از ۷۰ طرح از ۳۷ مجسمه ساز برجسته داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: این آثار را در کمیته تخصصی سازمان آقایان محمد سالاریان، پیمان کریمی و مرتضی نعمت‌الهی که از هنرمندان سرشناس این حوزه هستند داوری کردند که در نهایت ۱۴ طرح انتخاب شد.

قنادنیا افزود: طرح‌های برگزیده را ۱۱ هنرمند برجسته کشوری و سه هنرمند خارجی از کشور‌های روسیه، ترکیه و ارمنستان از ۲۴ بهمن تا ۷ اسفند خواهند ساخت.

وی با بیان اینکه موضوع این آثار درباره «شهر زندگی» است گفت: در انتخاب این هنرمندان مؤلفه‌هایی همچون سابقه حضور در سمپوزیوم‌های معتبر و توانایی ساخت اثر در مدت‌زمان تعیین شده در اولویت قرار داشت.

وی از رونمایی آثار نخستین سمپوزیوم مجسمه‌سازی بین‌المللی اصفهان در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: آثار تولید شده به مدت سه ماه در یکی از محور‌های پرتردد به صورت نمایشگاهی قرار می‌گیرد و پس از آن در مناطق پانزده‌گانه شهرداری به صورت دائم جانمایی خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار