سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:
تابناک هرمزگان// مدیر روابط عمومی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به تعداد خیلی کم موارد بستری کرونا در این استان، گفت: یکی از نشانه های سویه جدید کرونا آبریزش بینی همراه با گلو درد شدید است که مردم باید در صورت داشتن این علائم حتماً برای انجام تست کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.
کد خبر: ۱۰۸۷۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹ 15 January 2023

به گزارش تابناک از هرمزگان//دکتر فاطمه نوروزیان اظهار کرد: آبریزش بینی و گلودرد شدید ممکن است همراه با تب یا بدون تب باشد.

وی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به تفاوت‌های آنفلوانزا و سویه جدید کرونا از سوی مردم اضافه کرد: آنفلوانزا معمولاً با تب شدید و کاملا حاد شروع می شود اما سویه جدید کرونا شروع آرام و تدریجی داشته و همراه با گلو درد و در بعضی موارد علائم تنفسی مانند سرفه و تنگی نفس است.

نوروزیان با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی پیش و پس از ابتلا اظهار داشت: ممکن است برخی از مردم به دلیل ایمنی بالا، با علائم تخفیف یافته به کرونا مبتلا شوند اما همین افراد باعث سرایت بیماری با شرایط سخت و قوی به دیگران می شوند که برای جلوگیری از این وضعیت لازم است علاوه بر رعایت کامل پروتکل ها، حداقل به مدت سه روز خود را قرنطینه کرده و از رفتن به محل کار یا مدرسه خودداری کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تکمیل واکسیناسیون، استفاده از ماسک در فضاهای بسته، شست و شو و ضدعفونی مداوم دست‌ها، قرنطینه افراد دارای علامت بیماری و همچنین اقدام به موقع برای انجام تست کرونا و درمان‌های پس از آن را موجب محافظت جامعه و پایین ماندن تعداد مبتلایان دانست.

به گفته نوروزیان در حال حاضر تعداد بیماران بستری با تست مثبت کرونا معدود واندکی رو به افزایش است.

وی بیان کرد: روند مراجعه بیماران سرپایی افزایشی نیست و تعداد تشخیص موارد مثبت سرپایی نیز افزایش محسوسی نداشته که این موضوع نشان می دهد مراجعه افراد برای تست کرونا کمتر شده و با وجود داشتن علائم بیماری فرض را بر ابتلا به سرماخوردگی و آنفولانزا می گذارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان یادآور شد: هم اکنون کیت و تجهیزات تشخیص سویه جدید کرونا در استان وجود دارد و مردم در بندرعباس می توانند به مرکز جامع سلامت در شهرک توحید مراجعه کنند.

وی خاطر نشان کرد : بر اساس هماهنگی های انجام شده، به زودی یک مرکز دیگر تشخیص و تست و درمان کرونا در بندرعباس فعال خواهد شد.

انتهای پیام//

 

برچسب ها: علوم پزشکی ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار