سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۲ شهرستان استان شامل نایین و فریدونشهر در وضعیت پُرخطر(نارنجی) و هفت شهرستان در وضعیت به نسبت پُرخطر(زرد) قرار دارند.
کد خبر: ۱۰۸۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۹ 14 January 2023

پژمان عقدک افزود: بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ از ۲۴ دی جاری، نسبت به هفته گذشته، یکی از شهرستان‌های زرد به نارنجی تغییر وضعیت داد و فریدونشهر در شرایط پُرخطر کرونایی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه هفته گذشته فقط شهرستان نایین در وضعیت نارنجی و پرخطر قرار داشت، اضافه کرد: این هفته نایین همچنان در وضعیت نارنجی قرار دارد و با توجه به پُرخطر شدن شرایط کرونایی فریدونشهر، تعداد نقاط نارنجی استان به ۲ شهرستان رسید.

وی با بیان اینکه در این هفته شهرستان‌های اردستان، نطنز، سمیرم، دهاقان، فریدن، چادگان و بویین و میاندشت در وضعیت زرد (به نسبت پُرخطر) هستند، اظهار داشت: در هفته جاری تغییری در تعداد شهرستان‌های عادی (آبی) استان رُخ نداده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه آمار کرونا در هفته اخیر در استان ثابت بود و تغییر چندانی نداشت، خاطرنشان کرد: در کشور هم وضعیت به همین منوال بود و هنوز به مرحله شیوع گسترده کرونا نرسیده ایم.

عقدک با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار، حدود ۵۰ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، گفت: نتایج مثبت و قطعی آزمایش های کرونا در هفته اخیر حدود ۱۰ درصد یا کمتر از آن بود.

وی تصریح کرد: در باره آنفلوآنزا نیز وضعیت باثباتی داریم و گزارش خاصی از بیمارستان‌ها دریافت نکرده‌ایم با این حال پیش بینی می شود در بهمن امسال احتمال اوج گرفتن کرونا و آنفلوآنزا وجود دارد اما شدت شیوع آنفلوآنزا به اندازه مهر و آبان نخواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: در بین بیمارانی که این روزها با علائم تنفسی به مراکز درمانی و پزشک مراجعه می کنند، تشخیص اینکه آیا به کرونا یا آنفلوآنزا یا سرماخوردگی عادی مبتلا شده‌اند براحتی مقدور نیست و نیاز به آزمایش دارد.

وی خاطرنشان کرد: هنوز گزارشی در باره شناسایی زیرسویه های جدید اُمیکرون در اصفهان دریافت نکرده‌ایم.

عقدک همچنین در باره قرمز شدن چشم برخی از بیماران بویژه کودکان توضیح داد: در افرادی که به بیماری‌های دستگاه تنفسی مبتلا می شوند ممکن است این عارضه اتفاق بیفتد که می تواند ناشی از عفونت‌های میکروبی یا آدنو ویروس باشد.

وی با اشاره به اینکه در این حالت، چشم به اصطلاح قِی می‌کند، ادامه داد: این عارضه، مورد عجیب یا خاصی نیست و شست و شو با آب جوشیده سرد شده برای آن توصیه می شود اما در صورت شدت چسبندگی چشم باید به پزشک مراجعه کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار