وی از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند
کد خبر: ۱۰۸۷۳۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶ 14 January 2023

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار انتظامی استان مازندران در مورخه 24/10/1401 تقدیم حضور می گردد.

------------------------------

توقیف موتورسنگین های قاچاق 25 میلیاردی 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران از کشف 4 دستگاه موتور سنگین قاچاق به ارزش 25میلیارد ریال در شهرستان های چالوس و ساری خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "محمد محمدپور" در تشریح این خبر، اظهار داشت: در راستاي اجري طرح  ابلاغی مبارزه با  هر گونه تردد وسایل نقلیه کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی استان و رابطان اقتصادی شهرستانهای ساری، بابل و چالوس، ضمن رصد دقیق اطلاعاتی موفق به شناسائی و رهگیری راکبان موتورسیکلت سنگین و قاچاق شدند.

وی، افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی با تعامل رده های انتظامی در اقدامی هماهنگ در زمان اجرای طرح مذکور موفق شدند چهار دستگاه موتورسیکلت فاقد مدارک را توقیف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران با اشاره به این که موتورسیکلت های توقیفی فاقد هرگونه مجوز تردد بوده اند، گفت: با دستور قضائی موتورسنگین های قاچاق به پارکینگ منتقل و موضوع تحت اقدام کارشناسی برای تحویل به اموال تملیکی استان می باشد.

سرهنگ محمد پور ارزش ریالی موتورسیکلت های قاچاق کشف شده را بالغ بر 25 میلیارد ریال عنوان کرد و از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت های اقتصادی غیرمجاز از جمله قاچاق و احتکار، موضوع را به مرکز فوریت های پلیس110 اطلاع دهند.*

----------------------

کشف زغال قاچاق در جویبار 

فرمانده انتظامي شهرستان جویبار از کشف مقدار تقریبی20 تن طاق تکه تکه شده و زغال شده که قاچاق مس می باشد در این شهرستان خبر داد . 

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، سرهنگ "غلامرضا جعفری" در تشریح اين خبر گفت: در راستاي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از تخریب منابع ملی و طبیعی ، ماموران آگاهی  این شهرستان در حین گشت زنی  از کشف مقدار تقریبی20 تن طاق تکه تکه شده و زغال شده که قاچاق مس می باشد در داخل کوره زغال پزی فردی  در این شهرستان با خبر شدند.

وی، تصریح کرد: ماموران آگاهی جهت بررسی با هماهنگی اداره منابع در محل حاضر و در بررسی بعمل آمده مشخص گردید که چوب به صورت غیر مجاز بریده شده و هیچگونه مجوزی در اینخصوص صادر نشد و قاچاق فرآورده های جنگلی می باشد.

سرهنگ جعفری همچنین اظهار داشت: محصولات قاچاق کشف شده به اداره منابع طبیعی تحویل و متهم نیز پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جویبار در پايان با اشاره به اينكه قطع درختان جنگلی به تاراج بردن منابع ملي بوده و تبعات زيست محيطي زيادي را در پي دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده فعاليت غيرقانوني قاچاقچيان چوب و محصولات حاصل از آن مراتب را سريعاً به پليس 110 اطلاع دهند.

----------------------

کشف 12 پرونده سرقت مغازه در بابلسر 

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسراز دستگیری سارق سابقه دارمغازه و كشف 12 فقره سرقت مغازه خبر داد. 

سرهنگ "سیدجعفر افضلی" در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت مغازه در شهر بابلسر، موضوع در دستور كار ماموران پليس آگاهي قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر، تصريح كرد: پس از یک سري اقدامات اطلاعاتي و تلاش هاي پليسي، ماموران پليس آگاهي سارق را شناسایی و وی را در حین فروش اموال مسروقه در یکی از شهرهای همجوار دستگير کردند.

وی ادامه داد: متهم دستگیر شده که از سارقین سابقه دار حرفه ای بوده در بازجویی های فنی و تخصصی ماموران و مواجه با ادله و مستندات پلیس به 12 فقره سرقت مغازه و اماكن خصوصي اعتراف كردند.

سرهنگ افضلی با بيان اينكه متهم پس از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، خاطرنشان کرد: امنیت جامعه خط قرمز پلیس بوده و برابر قانون با مخلان نظم و امنیت برخورد خواهد شد.

----------------------

دستگیری سارق اماکن خصوصی در قائم شهر 

فرمانده انتظامی شهرستان "قائم شهر" از کشف 15فقره سرقت اماکن خصوصی پس ازدستگیری سارق حرفه ای خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "مهدی خادمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان "قائم شهر"، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران آگاهی با تحقیقات فني و پلیسی سارق سابقه دار را که در دوران غیبتی زندان به سر میبرد را شناسايي و پس از هماهنگی قضائی وی را در مخفيگاهش دستگیر كردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "قائم شهر" ادامه داد: متهم دستگیر شده که نخست منکر هرگونه ارتکاب جرمی بودند،در بازجویی های فنی و تخصصی ماموران و مواجه با ادله و مستندات پلیس و خودروی سرقتی که با آن از ساختمان های نیمه کاره سرقت می کرد به 15 فقره

سرقت اماكن خصوصي اعتراف كرد.

سرهنگ خادمی با بیان اینکه متهم پس از تشکیل پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفتند،از شهروندان خواست: برای پيشگيری از سرقت منزل و اماکن توصیه های ایمنی را رعایت کرده و هر گونه مورد مشكوك را از طريق شماره 110 به پليس اطلاع دهند.

----------------------

دستگیری سارق سیم و کابل برق در آمل 

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از دستگيري یک سارق حرفه ای سیم کابل برق با اعتراف به 32 فقره سرقت در آن شهرستان، خبر داد. 

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ "علی داداش تبار" در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی دریافت خبری مبنی بر وقوع چند فقره سرقت سیم کابل برق در سطح شهرستان، موضوع بصورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس آگاهی ضمن هماهنگی قضائی با انجام تحقیقات پلیسی، یک سارق را در این زمینه شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آمل تصریح کرد: متهم در بازجویی های اولیه به 32 فقره سرقت سیم کابل برق نیز اعتراف داشته است.

سرهنگ داداش تبار در پايان ضمن اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی، از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی و مجرمانه افراد فرصت طلب و قانون گریز، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیسی 110 اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

----------------------

دستگیری توزیع کننده مواد مخدر با 6 کیلوگرم تریاک در سوادکوه شمالی 

در عملیات ماموران انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی یک توزیع کننده مواد مخدر دستگیر و بیش از 6 کیلوگرم تریاک کشف شد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" در این باره بیان داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان طی اطلاع واصله مبنی بر حمل و توزیع مواد مخدر در سطح شهرستان ، موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در یک عملیات پلیسی یک دستگاه خودرو سواری خطی را متوقف و در بازرسی از آن مقدار 6 کیلو و 285 گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سوادکوه شمالی اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

سرهنگ فرهودی در پايان یادآور شد: شهروندان می توانند جهت یاری ماموران و برخورد با توزیع کنندگان و فروشندگان مواد افیونی اطلاعات خود را با سامانه 110 مطرح نمایند.

----------------------

دستگیری 4 سارق حرفه ای سیم برق در تنکابن 

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از دستگیری 4 سارق سیم برق با 27 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "بهادر دیلمی" در تشریح این خبر، بیان داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم برق، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری ماموران کلانتری بخش نشتا موفق به شناسایی 4 سارق حرفه ای شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن، تصریح کرد: با هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی، متهمان حین سرقت دستگیر و از آنان مقادیر زیادی سیم و کابل برق سرقتی کشف شد.

وی اظهار داشت: متهمان در تحقیقات و بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 27 فقره سرقت سیم برق از شبکه های توزیع برق اعتراف کردند.

سرهنگ دیلمی با بیان این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه موارد مشكوك موضوع را به مركز فوريت هاي پليسی110 اطلاع دهند .

----------------------

انهدام باند سارقان موتورسیکلت در نکا 

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از شناسایی و دستگیری 4 سارق موتورسیکلت با 6 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد. 

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس ، سرهنگ "قاسم عزیزی" درباره جزئیات این خبر، گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری 11 این شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، افزود: پس از انجام اقدامات اطاعاتی، ماموران تجسس کلانتری 11 موفق به شناسایی 4 سارق در این راستا شدند .

فرمانده انتظامی شهرستان نکا تصریح کرد: پس از هماهنگی های قضائی، در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهمان دستگیر و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 6 فقره سرقت موتورسیکلت در این شهرستان اعتراف کردند.

سرهنگ عزیزی ضمن تاکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان و اخلال گران امنیت عمومی از شهروندان خواست ضمن تجهیز وسایل نقلیه خود به تجهیزات ایمنی و بازدارنده در راستای ارتقاء احساس امنیت در جامعه با پلیس همکاری کنند و هرگونه موارد مشکوک را بلافاصله با شماره گیری 110 به پلیس اطلاع دهند. 

خبر سلمان مهدوی 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار