فرماندار ویژه جهرم گفت: انجمن خرما با هدف برطرف کردن مشکلات باغداران این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.وی افزود: متأسفانه سالانه هزاران تن از این محصول به‌صورت فله‌ایی به کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس و جنوب شرق آسیا صادر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۸۶۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۵ 09 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایسنا: «علیرضا صحرائیان» در جلسه‌ی کارگروه کشاورزی جهرم با انتقاد از شیوه تولید، نگهداری و بسته‌بندی خرما، گفت: خرما یکی از محصولات مهم کشاورزی در کشور است که متأسفانه تولید، نگهداری و بسته‌بندی به‌صورت سنتی انجام می‌شود.

وی افزود: متأسفانه سالانه هزاران تن از این محصول به‌صورت فله‌ایی به کشورهای حاشیه‌ی خلیج‌فارس و جنوب شرق آسیا صادر می‌شود.

صحرائیان خاطرنشان کرد: برای تبدیل روند تولید خرما از سنتی به صنعتی به طرح جامع علمی و تخصصی توسعه خرما نیاز داریم و باید برای تبدیل این فرآیند حمایت‌هایی انجام می‌شود.

معاون استاندار فارس خاطرنشان کرد: کشاورزان و باغداران باید برای رونق بازار خرما تلاش کنند تا با یک برنامه تخصصی و بلندمدت در این راستا گام‌های اساسی برداشته شود و ایستگاه تحقیقات کشاورزی ظرفیت بسیار خوبی در این زمینه است.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم از تشکیل انجمن خرما در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: باغداران و کشاورزان با مشکلات و محدودیت‌هایی روبرو هستند که تشکیل انجمن خرما در راستای انسجام و همگرایی بین فعالان این صنعت و با مشارکت جمعی از اعضا در جهت بهبود شرایط این حوزه بسیار مؤثر است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار