ضعف پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های آذربایجان‌شرقی جبران می‌شود مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: آسیب‌ها، نقاط ضعف و قوت و تهدیدات پدافند غیرعامل استان را شناسایی و برای دفع تهدیدات اقداماتی نظیر آموزش را در اولویت نخست قرار داده‌ایم. چراکه دفع تهدیدات بدون آموزش، از تهدیدهای آینده نمی‌کاهد.
کد خبر: ۱۰۸۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 05 January 2023

به گزارش تابناک آذربایجان شرقی از اهر، محمد بیگ از آموزش مفاهیم پدافند غیرعامل به نیروهای تخصصی و کارکنان مجموعه‌های صنعتی و معدنی آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: سازمان پدافند غیرعامل با ابلاغ مقام معظم رهبری یک سازمان حاکمیتی بوده و در اصل پدافند غیرعامل، در ارتقای امنیت ملی و مدیریتی در حمله غیرمسلحانه دشمن اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی بابیان این‌که پنج قرارگاه پدافند غیرعامل در آذربایجان‌شرقی فعال است، تصریح کرد: جانشینی قرارگاه‌های پدافند غیرعامل با فرمانده سپاه عاشورا و مسئولیت با استاندار آذربایجان‌شرقی است، در ذیل قرارگاه‌های پدافند غیرعامل؛ ۱۱ کمیته و کارگروه تشکیل یافته است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: حمله به یک کشور یا منطقه همانند گذشته با انتقال تجهیزات نظامی اتفاق نمی‌افتد، بلکه در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در آماج حملات سایبری و جنگ ترکیبی دشمنان قرار گرفته است این حملات بدون هزینه بوده و نیازی به نیروی انسانی ندارد از این‌رو دشمن با کمترین هزینه و با استفاده از حملات سایبری، به زیرساخت‌های کشورمان حمله می‌کنند.

بیگ بیان کرد: کم‌کاری مسئولان در حوزه آموزش جنگ شناختی و ترکیبی کاملاً مشهود است، چون زمانی جوانان از طریق مختلف برای دفاع از کشور و حس وطن‌پرستی سر و دست می‌شکستند ولی اکنون با تبلیغات دشمن، فریب‌خورده و در کف خیابان اقدام به آتش‌زدن اماکن و اموال عمومی می‌کنند.

وی از راه‌اندازی قرارگاه سایبری و رصد حملات سایبری در آذربایجان‌شرقی خبر داد و یادآور شد: قرارگاه سایبری با حضور دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی فعال بوده و به صورت مستمر رصد می‌شود. برخی حملات سایبری نیز برای تخریب زیرساخت‌های استان اتفاق می‌افتد اما با هوشیاری فعالان این حوزه، حملات سایبری دفع می‌شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان‌شرقی افزود: با توجه به صنعتی بودن آذربایجان‌شرقی، قرارگاه شیمیایی و زیستی فعال بوده و آلودگی‌های شیمیایی صنایع و رودخانه‌ها از جمله رود مرزی ارس رصد می‌شود معتقدیم نباید نسبت به آلایندگی احتمالی بی‌تفاوت باشیم.

بیگ؛ تشکیل کمیته‌های ارزیابی آتش‌نشانی هوایی، کمیته GIS، آموزش تخصصی پرتوی برای نیروهای امدادی و بررسی آتش‌نشانی جاده‌ای از اقدامات زیرساختی پدافند غیرعامل عنوان کرد و گفت: شناسنامه پدافند غیرعامل آذربایجان‌شرقی تدوین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :