مدیر آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: واحد سوادآموزی این شهرستان در سال گذشته ۳۱۴ نفر بیسواد را تحت پوشش قرار داد که از این تعداد ۱۸۹ نفر موفق به دریافت گواهینامه پایان دوره سوادآموزی شدند.
کد خبر: ۱۰۸۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 03 January 2023

به گزارش تابناک تهران، زهرا طاولی روز سه شنبه در این خصوص افزود: از تعداد افراد تحت پوشش واحد نهضت سوادآموزی شهرستان دماوند، ۱۸۴ نفر اتباع کشور افغانستان هستند که ۱۴۱ نفر آنان قبول شدند.

این مسئول اعلام کرد: در سال جاری تاکنون ۷۰ نفر از اتباع کشور افغانستان در طرح کمیساریا تحت پوشش قرار گرفته اند و بازدیدهای میدانی مطلوبی از اجرای کامل طرح در شهرستان توسط کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی صورت گرفته و اکنون در حال اجرای امتحانات پایانی طرح هستیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار سایت سازمان سوادآموزی کشور بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دماوند در بین شهرستان های استان تهران تعداد یکصد هزار و ۸۱۲ نفر باسواد و ۱۲ هزار و ۳۱۷ نفر بیسواد داشته است.

طاولی ادامه داد: طی سال های اخیر در حوزه سوادآموزی سعی شده با رشد حداکثری پوشش همگانی این عدد به صفر برسد، اما ریشه کنی بیسوادی مستلزم عزم ملی و جهادی در سطح شهرستان است که همکاری تمام ادارات را می طلبد.

این مسئول اضافه کرد: در سال ۱۳۹۹ با توجه به وضعیت کرونایی کشور، ۲۰۱ نفر تحت پوشش بودند که ۱۲۷ نفر از آنان موفق به دریافت گواهینامه شدند و در سال ۱۳۹۸ هم تعداد ۲۷۱ نفر تحت پوشش قرار گرفتند که ۱۱۹ نفر از آنان قبول شدند؛ نسبت به ۲ سال گذشته و با توجه به پشت سر گذاشتن دوران کرونا رشد خوبی در ثبت نام و افزایش تقاضا برای ثبت نام در کلاس های سوادآموزی داشته ایم.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته تلاش های بسیاری برای رفع موانع سواد و مشکلات آموزش دهندگان برداشته شده است، گفت: با توجه به تورم در قسمت افزایش حق الزحمه آموزش دهندگان در حوزه برون سپاری خدمات اقداماتی در جهت رفاه آموزش دهندگان لحاظ شده است.

طاولی افزود: طرح خواندن با خانواده از طرح های مکمل آموزشی است که در کنار کلاس های سوادآموزی خانواده های جامعه هدف سوادآموزی را تحت پوشش قرار می دهد؛ طرح نماز کلید بهشت از دیگر طرح های مکمل است که در آن آموزش عملی نماز و قرائت قرآن محور قرار گرفته که ثبت نام و پیگیری روند آموزش در سامانه جامع سوادآموزی کشور به صورت آنلاین انجام می شود و انتظار است نسبت به سالهای گذشته آمار بیشتری از تحت پوشش بردن بیسوادان و کم سوادان منطقه را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: توسعه عدالت آموزشی و نصیب برابر تربیتی با گسترش همگانی سواد و توسعه مهارت های زندگی اجتماعی ضروری است.

این مسئول با اشاره به سخنان رهبر کبیر انقلاب امام خمینی(ره) درخصوص اهمیت نهضت سوادآموزی اظهار داشت: امام راحل در پیام خود آخرین مدل حکمرانی در جهان را تفسیر کرد و به صراحت فرمود که مردم بپاخیزند و مشکل را حل کنند و دولت ها هم وظیفه تنظیم کردن و کمک کردن را دارند، بنابراین در اندیشه و نگاه امام خمینی (ره) تکلیف محوری و مردم پایه بودن نهضت سوادآموزی را می توان به وضوح مشاهده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار