رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم پیاز به بیش از ۳۰ هزار تومان رسیده است، گفت: صادرات و دلالان عامل افزایش قیمت پیاز هستند.
کد خبر: ۱۰۸۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳ 31 December 2022

عبدالرضا جمالی پور در گفت و گو با ایسنا، در خصوص علت افزایش قیمت پیاز در بازار اظهار کرد: در حال حاضر مهمترین علت افزایش قیمت پیاز در بازار مساله صادرات این محصول است و اگر روند صادرات پیاز متوقف شود قطعا شاهد کنترل قیمت این محصول خواهیم بود.

وی افزود: ورود دلالان به بازار میوه و تره‌بار به ویژه پیاز نیز یکی دیگر از عواملی است که در این دو هفته اخیر باعث افزایش قیمت این محصول شده است.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: در مجموع شرایط بازار میوه و تره‌بار به شکلی شده که هرگاه قیمت محصولی روند رو به رشد به خود می‌گیرد، عده‌ای آن را نگهداری می‌کنند و کمتر روانه میدان می‌کنند تا بیشتر سود کنند و در حال حاضر پیاز نیز چنین وضعیتی دارد.

جمالی پور عنوان کرد: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پیاز قرمز در بازار اهواز بیش از ۳۰ هزار تومان است و این قیمت در مقایسه با دیگر محصولات بسیار بالا است. قیمت پیاز سفید و زرد نیز به تبع افزایش قیمت پیاز قرمز بالا رفته است.

وی گفت: در حال حاضر پیاز به میزان کافی در بازار است و مشکلی در خصوص تامین این محصول در بازار وجود ندارد فقط قیمت آن بالا است که امیدواریم با کنترل صادرات این محصول و جلوگیری از ورود دلالان این قیمت نیز به روال عادی بازگردد.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار اهواز گفت: در هفته‌های آینده با برداشت پیاز در برخی از مناطق خوزستان و عرضه آن در بازار قطعا قیمت این محصول کاهش پیدا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار