کد خبر: ۱۰۸۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵ 26 December 2022

به گزارش تابناک مازندران از روابط عمومی دانشگاه مازندران، با هدف ایجاد فضایی پویا، امیدآفرین و پرنشاط در میان دانشگاهیان فرهیخته و به‌ویژه دانشجویان عزیز، روابط عمومی در اقدامی تازه به معرفی دانشجویان برتر، نخبه و فعال در زمینه‌های علمی، ورزشی، قرآنی، هنری و ... در سایت و شبکه‌های اجتماعی دانشگاه پرداخته است. 

معرفی دانشجویان برتر، نخبه و فعال در زمینه‌های مختلف دانشگاه مازندران  

در همین راستا، در این گفت‌وگو به معرفی فاطمه حسین‌زاده، برگزیده بیست‌وششمین دوره المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت خواهیم پرداخت.

متن کامل این گفت‌وگو را در زیر مشاهده می‌کنید:

* لطفا خودتان را معرفی کنید؟

با نام و یاد خدا، فاطمه حسین‌زاده هستم، فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی رشته زیست‌شناسی سلولی و مولکولی از دانشگاه مازندران که در حال حاضر نیز به‌خاطر کسب رتبه در المپیاد به صورت استعداد درخشان در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی پزشکی مشغول به تحصیل هستم.

* کمی در مورد المپیاد و نحوه شرکت خود در آن برای مخاطبان توضیح دهید؟

- هرساله المپیاد علمی - دانشجویی کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به‌منظور تشویق دانشجویان برای مطالعه و تحقیق در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود. دانشجویان کارشناسی از سال سوم به بعد می‌توانند در المپیادهای دانشجویی کشور شرکت کرده و دانش خود را در رشته مورد نظر محک بزنند. این المپیاد دانشجویی دو مرحله داشته که مرحله اول به دو صورت متمرکز و غیر متمرکز و مرحله دوم یا نهایی نیز به صورت کلی برگزار خواهد شد. در حالت متمرکز دانشجویان بایستی ابتدا در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کنند. دانشجویان سال سوم کارشناسی بایستی تیک گزینه منحصرا داوطلب شرکت در المپیاد می‌باشم را در مراحل ثبت‌نام انتخاب کنند. دانشجویان سال چهارم کارشناسی نیز که در آزمون کارشناسی ارشد ثبت‌نام کرده‌اند، آزمون ارشد آن‌ها به صورت خودبه‌خود مرحله اول المپیاد آن‌ها نیز محسوب می‌شود. در مرحله اول، ۱۰ تا ۱۵ نفر از بالاترین ترازها به مرحله دوم دعوت می‌شوند و در حالت غیرمتمرکز، دانشجویان قطب‌های ده‌گانه کشوری با یکدیگر رقابت کرده و ۵ نفر از برگزیدگان هر قطب به مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند که این دانشجویان به‌صورت تیم المپیاد از طریق دانشگاه خود انتخاب می‌شوند. بنده نیز از همین طریق به مرحله نهایی رسیدم. در نهایت، دانشجویان منتخب مرحله اول چه به‌صورت متمرکز و چه به‌صورت غیرمتمرکز که تعداد آن‌ها حدود ۵۰ نفر است در مرحله نهایی به رقابت می‌پردازند. پس از آزمون نهایی و مشخص‌شدن ۱۵ نفر از نفرات برتر آزمون، این نفرات به عنوان برگزیدگان نهایی المپیاد درنظر گرفته می‌شوند. از جمله تسهیلاتی که برای نفرات برتر المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت درنظر گرفته می‌شود، ورود به مقطع ارشد به صورت استعداد درخشان در دانشگاه دلخواه و امتیازات ویژه هنگام آزمون دکتری و پروژه کارشنارسی ارشد است.

در نهایت، دانشجویان منتخب مرحله اول چه به‌صورت متمرکز و چه به‌صورت غیرمتمرکز که تعداد آن‌ها حدود ۵۰ نفر است در مرحله نهایی به رقابت می‌پردازند. پس از آزمون نهایی و مشخص‌شدن ۱۵ نفر از نفرات برتر آزمون، این نفرات به عنوان برگزیدگان نهایی المپیاد درنظر گرفته می‌شوند. از جمله تسهیلاتی که برای نفرات برتر المپیاد دانشجویی سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت درنظر گرفته می‌شود، ورود به مقطع ارشد به صورت استعداد درخشان در دانشگاه دلخواه و امتیازات ویژه هنگام آزمون دکتری و پروژه کارشنارسی ارشد است 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار