کد خبر: ۱۰۸۳۴۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۷ 22 December 2022

تقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات استتقرب به خدا و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات است

استاندار گیلان با بیان اینکه همیشه زکات بعنوان یک فریضه مورد توجه بوده است، گفت: تقرب به درگاه خداوند متعال و خوشحال کردن نیازمندان از برکات پرداخت زکات است.

به گزارش خبرنگارخبرگژاری تابناک گیلان ؛ دکتر اسدالله عباسی صبح امروز (پنجشنبه) در همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان گیلان در تالار مرکزی رشت با بیان اینکه ۳۲ بار در قرآن به زکات و برکات آن اشاره شده است، اظهار کرد: اگر چه زکات جزء فروعات دین است اما همواره به دلیل داشتن آثار فردی و اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه پرداخت زکات انسان را به خدا نزدیک کرده و روح را از ناپاکی ها می زداید، ادامه داد: تقرب به درگاه خداوند متعال و خوشحال کردن نیازمندان از برکات ارزشمند پرداخت زکات است.
وی تصریح کرد: پرداخت ۴۴ میلیارد تومان زکات در گیلان با وجود آنکه پرداخت آن واجب نیست، نشانه پایبندی مردم این استان به اعتقادات دینی و مذهبی است.
دکتر عباسی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره) در استان باید نسبت به توانمند سازی و خودکفایی خانواده ها و مددجویان تحت پوشش با برنامه های عملیاتی اهتمام بیشتر داشته باشد، افزود: اگر تعداد افراد تحت پوشش کمیته امداد افزایش یابد، نشانه ضعف مدیریتی این مجموعه است که نباید چنین باشد.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه مردمی شدن هر کاری باعث ایجاد خیر و برکت در آن شده است ، گفت: هم اکنون نیز در راستای جلوگیری از قطعی گاز نیازمند همکاری مردم و مدیریت مصرف انرژی هستیم.
وی ادامه داد: برکتی که در پرداخت زکات مال است، باعث افزایش آن می شود و این مهم برخلاف ربا است که موجب کاهش برکت مال می شود.
دکتر عباسی همچنین بر ترویج فرهنگ حسنه زکات در سطوح مختلف جامعه با بهره مندی از ظرفیت های رسانه و نیز آموزش و پرورش تاکید کرد.
آیت الله رسول فلاحتی،نماینده ولی فقیه در گیلان نیز در این همایش با بیان اینکه پرداخت زکات رابطه اهالی دین و ثروت و سرمایه را به اقتصاد جامعه گره می زند، گفت: از تمامی فعالان عرصه پرداخت زکات به جهت ترویج این فریضه دینی قدردانی می کنم و امیدواریم تعداد فقرا و نیازمندان در جامعه کاهش یابد.
در پایان این همایش، از خانواده شهید مدافع امنیت «مجید یوسفی» تقدیر به عمل آمد.
استاندار گیلان در حاشیه برپایی این همایش، از نمایشگاه دستاوردهای زکات استان بازدید بعمل آورد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار