مسئول دفتر سیاسی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور، انقلاب اسلامی را موفق‌ترین انقلاب ۱۰۰ سال اخیر دنیا خواند و گفت: دستاوردهای این انقلاب نسبت به دیگر انقلاب‌ها قابل مقایسه نیست.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲ 22 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حجت الاسلام محمدحسن زمانی، امروز(اول دی) در اجتماع بزرگ یاوران ولایت در راستای جهاد تببین که در محل سپاه نبی اکرم(ص) کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به شبهاتی که دشمنان به منظور ناکارآمد نشان دادن انقلاب اسلامی ایجاد می‌کنند، اظهار کرد: آنها با این شبهات به دنبال این هستند تا دستاوردهای انقلاب اسلامی را کوچک جلوه داده و بگویند که شرایط در دوره پیش از انقلاب و در دیگر کشورها بهتر است.

وی افزود: به عنوان شخصی که هم دوره پیش از انقلاب و هم بعد از آن را دیده و در ۳۰ کشور دنیا هم حضور داشته و کشورهای مختلف را دیده‌ام، باید بگویم که انقلاب اسلامی ایران موفق‌ترین انقلاب دنیا در ۱۰۰ سال اخیر دنیا است.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی بیش از سایر انقلاب‌ها بوده است، افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی نسبت به سایر انقلاب‌ها قابل مقایسه و شمار نیست.

وی در ادامه به تشریح برخی از دستاوردهای انقلاب اسلامی طی ۴۰ سال گذشته پرداخت و گفت: در دنیا ۵۷ کشور اسلامی داریم، اما در هیچ کشوری به اندازه جمهوری اسلامی ایران، دین حاکمیت ندارد.

زمانی اضافه کرد: هیچکدام از این کشورها قوانین خود را از قرآن و احادیث استخراج نکرده‌اند، بلکه قانون خود را از کشورهای غربی وام گرفته و تنها مقداری تغییر در آن داده اند.

وی ادامه داد: از طرفی در همه این کشورها مجلس قانونگذاری دارند، اما در هیچکدام دو ضامن اسلامیت برای قوانین خود ندارند، اما در ایران رهبری و شورای نگهبان ضامن اسلامیت قوانین هستند.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در ادامه یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی را جایگزینی صالح‌ترین و شایسته‌ترین افراد برای زمامداری به جای فاسدترین افراد عنوان کرد و گفت: زمانی که رضا شاه را تبعید کردند، متوجه شدند که حدود ۱۶ هزار سند ملکی از زمین های ایران را به نام خود کرده است. محمدرضا شاه هم زمانی که از ایران تبعید شد، گنجینه‌ای با خود برد که پس از مرگش به هنگام تقسیم ارث، فرح پهلوی یکی از ثروتمندترین زنان دنیا شد.

زمانی تصریح کرد: با روی کار آمدن انقلاب اسلامی، فردی زمامدار کشور شد که حتی یک ریال هم از بیت المال استفاده نکرد و ثروتی نداشت، پس از امام(ره) هم مقام معظم رهبری همان شیوه را داشتند و حتی فرزندان خود را هم در استفاده از بیت المال منع کردند.

وی در ادامه استقلال را دیگر دستاورد مهم انقلاب اسلامی خواند و گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی، ایران کشور کاملا وابسته، ذلیل و تحت امر قدرت های آن زمان بود، بگونه ای که حتی شاه هم هیچ اختیاری از خود نداشت، اما پس از روی کار آمدن انقلاب اسلامی، ایران قدرت پیدا کرد.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را رسیدگی به طبقه محرومان دانست و افزود: در هر کشوری مردم به سه طبقه ثروتمندان، متوسط و فقیر تقسیم می شوند که افراد فقیر بدترین شرایط زندگی را دارند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی امام (ره) دستور داد تا کمیته امداد راه اندازی شود و تمام افراد  پایین جامعه را تحت حمایت خود قرار دهد و امروز حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش این نهاد هستند، درحالی که در  دیگر کشورها خبری از چنین نهادی نیست.

وی از گسترش امکانات رفاهی برای عموم جامعه هم به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران نام برد و افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی ۹۰ درصد از روستاهای ایران فاقد آب لوله کشی بودند، نه تنها در روستاها بلکه این شرایط در بسیاری از محلات شهرها هم حاکم بود. اما امروز بیش از ۹۰ درصد از کل روستاهای کشور آب لوله کشی دارند. در بحث برق کشی به روستاها هم این شرایط حاکم است و پیش از انقلاب حدود ۹۰ درصد از روستاهایمان برق کشی نداشتند، که امروز به بیش از ۹۰ درصد رسیده است. این وضعیت را در خدمات دیگری همچون تلفن و گاز کشی حتی به مرزی‌ترین  مناطق هم شاهدیم.

زمانی افزود: البته ادعا نمی کنیم که همه امکانات رفاهی هست، بلکه کاستی هایی هم مانند گرانی، تورم و بیکاری داریم و آن را انکار نمی کنیم، اما در مجموع بخش پر لیوان از بخش خالی آن بیشتر است. اگر هم بخواهیم با کشورهای غربی مقایسه کنیم، باید گفت آنها پیشرفت های خود را از زمانی که حاکمانی ضعیف بر کشور ما مسلط بودند آغاز کرده اند و امروز به اینجا رسیده اند.

وی در ادامه گسترش علم و دانش در کشور را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: تا پیش از انقلاب اسلامی، آمار بی سوادان درجامعه بیداد می‌کرد، اما اکنون تعداد مدارس و دانشگاه های ما به نسبت آن زمان اصلا قابل قیاس نیست.

مسئول دفتر سیاسی اجتماعی مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور در ادامه گسترش علم اسلامی و آشتی بین دین و دانش و محبوبیت ایران در نزد عالمان و اندیشمندان بزرگ اسلام را از  دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی خواند و افزود: یکی دیگر از این دستاوردها، اقتدار نظامی ایران است، به شکلی که در زمان جنگ ما برای سیم خاردار و حتی گونی هم محتاج بودیم و از کشوری مانند هند گونی وارد می کردیم، اما اکنون به جایی رسیده ایم که موشک‌های نقطه زن تولید می کنیم و کسی جرات حمله به ایران را ندارد. از طرفی به دیگر کشورهای اسلامی هم قدرت نظامی بخشیده ‌ایم.

وی در ادامه سخنانش با تاکید براینکه بیان این دستاوردها یکی از راه های جهاد تبیین است که مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار دارد، اعلام کرد: معلمین، طلاب و جوانان علاقمند به انقلاب اسلامی می توانند در موضوعاتی همچون ضرورت حکومت اسلامی برای اجرای دین، مفاسد ایران در دوران حکومت شاه، دستاوردهای انقلاب اسلامی برای ملت ایران، دستاوردهای انقلاب اسلامی برای امت اسلامی، مبانی ولایت فقیه در قرآن، ویژگی های شخصیتی امام و رهبری، تبیین فضائل اخلاقی و توضیح آثار زیانبار رذایل اخلاقی، تهاجم فرهنگی در فضای مجازی و شبکه های ماهواره‌ای، فهرست جنایات آمریکا در ایران و دیگر کشورها، نیازهای فرهنگی نسل دانش آموزان و... جهاد تببین کنند.

زمانی در ادامه به صفاتی که معلمین و مبلغین برای جهاد تبیین در مدارس باید داشته باشند پرداخت و گفت: حسن خلق، تواضع، احترام، تبسم، حلم و بردباری، تبلیغ چهره به چهره، شنیدن بیشتر از گفتن، تهیه مطالب مناسب برای مخاطبین قبل از دیدار با آنها، جمع آوری سوالات و شبهاتی که در ذهن دانش آموزان و  معلمان وجود دارد و یافتن پاسخ برای آنها، دانش افزایی، رعایت وحدت اسلامی، نظم و حضور به موقع در محل کار، الگوی معنویت بودن و ... از جمله ویژگی‌هایی است که یک مبلغ برای جهاد تببین باید داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار