رییس شرکت توسعه ذرت در خوزستان گفت:امسال تولید ۳۵۰هزار تُن ذرت دانه‌ای در خوزستان که در ردیف محصولات اساسی مورد نیاز کشور قرار دارد هدف‌گذاری شده است.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱ 20 December 2022

محمد قاسمی نژاد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود:سال زراعی گذشته تولید ذرت دانه‌ای در خوزستان حدود ۲۴۰هزار تُن بود که رسیدن به تولید ۳۵۰هزار تُن ذرت در سال زراعی جاری با وجود خشکسالی ، تنش آبی و محدودیت کشت یک رکورد قابل قبول محسوب می‌شود.

وی تولید ذرت علوفه‌ای در سال جاری در خوزستان را ۲ میلیون تُن بیان کرد بیان کرد و افزود: سال گذشته تولید ذرت علوفه‌ای که به مصرف دام می رسد ۱.۵میلیون تُن بوده است.

قاسمی نژاد با بیان اینکه برداشت ذرت دانه در خوزستان در روزهای پایانی است و بلافاصله پس از برداشت این محصول ، کشت گندم و دیگر محصولات کشاورزی پاییزی شروع می‌شود.

نگرانی از فروش ذرت دانه‌ای

رییس شرکت توسعه ذرت در خوزستان با اشاره به اینکه انبارهای ذرت این شرکت مملو از ذرت دانه‌ای است خواستار مدیریت واردات ذرت دانه ای با هدف تنظیم بازار و جلوگیری از ریزش قیمت ذرت داخلی شد.

قاسمی نژاد پیشنهاد کرد برای حمایت از کشاورزان ذرت کار سه استان خوزستان ، فارس و کرمانشاه ، ترخیص و توزیع ذرت وارداتی مدیریت شود تا فرصتی فراهم شود مصرف کننده داخلی این محصول به سمت خرید ذرت داخلی ترغیب شوند.

وی گفت:درصورت عدم مدیریت واردات و تخصیص ندادن بخشی از ذرت داخلی برای مصارف داخلی در بخش صنعت و مرغداری ، شاهد کاهش قیمت ذرت داخلی خواهیم بود که در نهایت به ضرر کشاورز داخلی تمام خواهد شد.

رییس شرکت توسعه کشت ذرت در خوزستان افزود:هم اکنون حدود هشت هزار تُن ذرت که توسط این شرکت خریداری شده در انبارها مانده و خریداری برای آنان نیست.

قاسمی نژاد افزود: هم اکنون به علت اشباع بازارهای داخلی از ذرت وارداتی ، جایی برای عرضه ذرت داخلی که در شرایط سخت خشکسالی تولید شده وجود ندارد و این می تواند سطح زیرکشت این محصول را در سال های آینده محدود کند.

بر اساس موجود سالانه حدود ۹میلیون تُن ذرت که عموما" از برزیل است از طریق بنادر کشور به خصوص بندر امام خمینی وارد می شود.

برچسب ها: ذرت ، کشاورزی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار