رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس اتحادیه میوه و سبزی فروشان کرمانشاه از قیمت انواع میوه و صیفی جات در میدان بار شهر کرمانشاه ک با توجه به نزدیکی شب یلدا در میدان بار شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۱۰۸۳۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 20 December 2022

عیسی حاجی علیانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه در خصوص قیمت انواع میوه و صیفی جات همزمان با شب یلدا، اظهار کرد: خوشبختانه امسال میوه به وفور در بازار موجود است و کمبودی برای شب یلدا نداریم. 

وی با بیان اینکه قیمت میوه نسبت به سال گذشته کاهشی بوده است، افزود: اگر چه میوه های خارجی و وارداتی مانند موز و آناناس افزایش قیمت داشتند و با توجه به تفاوت قیمت دلار با تغییر مواجه می شود.

رئیس اتحادیه با فروشان کرمانشاه تصریح کرد: قیمت هر کیلوگرم پرتقال از ٨ تا ١٢ هزار تومان، سیب از ۵ تا ٣٠ هزار تومان است که متوسط آن بین ١۵ تا ٢٠ هزار تومان می باشد.

وی گفت: میانگین قیمت هر کیلوگرم انار حدودا ١۵ تا ٢٠ هزار تومان و هر کیلوگرم هندوانه ٧ تا ١٣ هزار تومان است و هر کیلوگرم نارنگی بین ١٠ تا ١۵ هزار تومان به فروش می رسد.

وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی به شب یلدا فروش بیشتر شده و عمدتا هم میوه های مخصوص شب یلدا شامل انار، پرتغال، هندوانه، سیب و نارنگی به فروش می رسد.

وی با اشاره به افزایش قیمت خیار طی روزهای گذشته تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلوگرم خیار بین ١٢ تا ١۵ هزار تومان به فروش می رسد، همچنین سیب زمینی و پیاز نسبت به سال گذشته افزایش قیمت داشته و از ٩ تا ١۶ هزار تومان می باشد.

به گفته حاجی علیانی با توجه به توسعه کشاورزی در ایران محصولات کشاورزی کاهشی نخواهد بود. 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار