کد خبر: ۱۰۸۲۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱ 18 December 2022

ابلاغ ضوابط مصرف انرژی به  ادارات لنگرود/ دمای ادارات نباید بیش از ۲۲ درجه باشدابلاغ ضوابط مصرف انرژی به  ادارات لنگرود/ دمای ادارات نباید بیش از ۲۲ درجه باشد

به گزارش خبرگزاری تابناک از لنگرود دکتر محمد رضا جلالی در جلسه ستاد مدیریت بحران با عنوان " قرارگاه جهادی کاهش مصرف انرژی" که امروز ( یکشنبه، ۲۷ آذر) در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: علم و پیشرفت علمی و فراگیری علمی نیاز اول کشور است و امیدواریم بازوان تولید علم (دانشگاه وحوزه های علمیه)  در کشور بتواند نیازهای اساسی کشور در ابعاد مختلف در  جامعه را پوشش دهد.

فرماندار شهرستان لنگرود با بیان اینکه  انسان باهوش مسئله را حل می کند، افزود: مشکل ما در جامعه  پیدا کردن مسئله وارائه راه حل آن است  اما توقع ما این است همه ما در زمره خردمندان باشیم چرا که انسان خردمند از بروز وایجاد مسئله  جلوگیری می کند.

 

دکتر جلالی با اشاره به اینکه ممکن است ما در آستانه افت  فشار گاز  ونتیجتا ایجاد زحمت برای مردم عزیزمان ومحدودیت برای صنایع وواحدهای تولیدی  قرار گیریم، تصریح کرد: در حال حاضر در کشور مشکل  تامین گاز وجود ندارد و  کشور ما دومین منبع گازی است اما به خاطر صادرات و عمل کردن به تعهدات بین المللی، لاجرم نباید قراردادها را ابتر گذاشت  و بایستی در مصرف انرژی صرفه جویی کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه در  کشور ما بحث صرفه جویی معنایی ندارد، خاطرنشان کرد:  ما بایستی از انرژی به شایستگی استفاده و در مصرف آن صرفه جویی کنیم.

 

دکتر جلالی با توجه به افزایش بی سابفه  مصرف گازدر واحدهای مسکونی ودر آستانه فصل سرد  با تاکید بر رعایت مصرف سوخت در ادارات شهرستان وتقلیل حداقل 30درصد نسبت به سال گذشته، گفت: ما به عنوان متولیان  دستگاههای اجرایی باید خردمندانه عمل کنیم چرا که این امر  ضمن ممانعت از ایجاد محدودیت برای شهروندان  وتولیدکنندگان فرهنگ صرفه جویی به جامعه منتقل می شود.

فرماندار شهرستان لنگرود با اشاره به اینکه با کنار هم قرار دادن افکار  انسانها ودر کنار هم بودن ایده های خلاقانه را بوجود می آورد، اظهار کرد: این همت باید در جامعه ایجاد شود چرا که در کنار هم بودن ودرک درست شرایط مشکلات  زندگی اجتماعی ومردم عزیزمان را مرتفع می کند.

 

وی با اشاره به اینکه  زنگ خطر افت شدید گاز زده شده، اذعان کرد: دمای ادارات نباید بیش از ۲۲ درجه باشد و همه ما  ملزم به رعایت این دستورالعمل هستیم واز آنجاییکه در فصل سرما، پیک مصرف معنایی ندارد باید در  طول شبانه روز در مصرف گاز و برق صرفه جویی لازم برابر دستورالعملهای ابلاغی رعایت  شود.

دکتر جلالی ادامه داد:  فرهنگ  صرفه جویی ومصرف درست باید از سیستم اداری به جامعه منتقل شود و  این باور ناب ایجاد  شود که مدیران  دستگاه های اجرایی حاضر ند برای برون رفت از چالشها ورفاه وآسایش مردم  سختی بیشتری را تحمل کنند و  انتظار ما  از عموم مردم وبالاخص ادارات درک موقعیت و صرفه جویی  در مصرف انرژی  است.

فرماندار شهرستان لنگرود تاکید کرد:   تعدادی از روسای ادارات به عنوان نماینده فرماندار در قرارگاه جهادی مصرف گاز انتخاب، تاضمن  سرکشی  متعدد و سرزده از کل سیستم اداری نسبت به اجرایی شدن دستورالعمل نظارت  داشته باشند‌.

دکتر جلالی با اشاره به صرفه جویی مصرف برق وگاز در مساجد، دانشگاه ها، مراکز فرهنگی و علمی ، گفت: از برخی  دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش ومراکز علمی ودانشگاهی  انتظار می رود در  مدارس ودانشگاه هم  این امر کنترل شود ودر خارج از وقت کلاس شوفاژ ها به حداقل تقلیل یابد و برق معابر عمومی  هم در حدی که لازم است تنزل داده شود.

فرماندار شهرستان لنگرود در مورد بازار هم  به همه اتحادیه ها متذکر شدند  که  ضمن ابلاع سلام به کسبه وصاحبان محترم صنوف از آنان اناظار داریم  نسبت به صرفه جویی وتقلیل مصرف  انرژی در  اماکن تجاری وصنوف واماکن تولیدی وهمچنین تجهیز برخی از واحدهای خدمت رسان از جمله نانواییهابه سوخت دوم   را مورد تاکید وتوجه قرار دهند.  

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مطالبات شرکت های خدماتی  اظهار کرد:ادارات شهرستان  بایستی مطالبات  آنان رادر اولویت پرداخت قرار دهند.

دکتر جلالی در خصوص کمبود اسکناس و اینکه سیاست دولت محتر م، کنترل  وکاهش  نقدینگی وتورم است  تـصریح کرد:فرهنگ استفاده از دستگاه کارتخوان باید در جامعه ترویج و تبیین شود که متاسفانه عدم استفاده ازآن تا حدی زیادی  به فرار و  عدم پرداخت مالیات توسط برخی از صنوف برمی گردد که این‌نقیصه نیز باید بطرق مختلف بررسی و مرتفع گرددد تا سیستم  بانکی نیازمندی اساسی مردم را حل  کند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار