تحلیلی بر نشست سران عربستان و چین و صدور بیانیه مشترک را به قلم حسین عبدالعزیزی را در پایگاه خبری قلم ماندگار بخوانید.
کد خبر: ۱۰۸۱۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۰ 11 December 2022

قلم ماندگار/ خوزستان:

حسین عبدالعزیزی

به گزارش قلم ماندگار، چین و عربستان سعودی پس از نشست ریاض بیانیه مشترکی صادر کرده و متعهد شده‌اند روابط دو جانبه را بخشی از سیاست خارجی‌شان قرار دهند، همچنین در این بیانیه‌ بر اهمیت حمایت از منافع یکدیگر و تلاش‌های مشترک برای دفاع از اصل عدم مداخله در مسائل داخلی کشورها تأکید کرده اند.

ابتدا در پاسخ به اشخاصی که در فضای مجازی و برخی رسانه ها جملات و تیترهایی از قبیل به «چین اعتمادی نیست» و «بعید است چینی ها برای ایران، همان چینی های گذشته شوند» و … باید گفت: لطفاً لیست دشمنی های چین در یکصد ساله اخیر علیه ایران را بازنشر دهید! ثانیا بعد از احضار سفیر چین به وزارت امور خارجه بر تمامیت ارضی ایران تأکید شد. ثالثاً اگر رویکرد چین تغییر کند تازه انتهای صفی قرار خواهد گرفت که سرقفلی آن دست آمریکا، انگلیس و سایر کشورهای غربی است!

رابعاً باید خاطر نشان کرد: ارتباط چین با عربستان چون باعث دوری سعودی ها از غرب می شود و کم کم موجب خروج امریکا از منطقه خواهد شد صد درصد به نفع منافع ماست!

و اما جا دارد دوستان توضیح دهند این نگرانی ها نسبت به یک جمله در یک بیانیه دیپلماتیک چرا در گذشته و حال نسبت به نه تنها ده ها و صدها بیانیه صادره از کشورهای غربی بلکه به اقدامات هر روزه آنها در تعرض به منافع ملی ایران دیده نشده و نمی شود؟

مگر آمریکا متعهد همین عربستان سعودی نیست؟ مگر در حال حاضر آمریکا، عربستان و بقیه کشور های غربی حامی تجزیه طلب های که به ایران نظر دارند نیستند؟ مگر هم اکنون مترسکی بنام الهام علیف رییس رژیم باکو برای ایران رجز نمی خواند و به استان های آذری نشین ما نظر ندارد؟ مگر اقلیم کردستان عراق جلولانگاه امریکایی ها و رژیم غاصب صهیونست برای ضربه زدن به یکپارچگی ایران و جدایی کردستان عزیز از ایران نیستند؟ چرا نسبت به این اقدامات زبان به کام دارید و فقط در برابر چین بلبل هزار دستانید؟

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار