منوچهر متکی با اشاره به اینکه مذاکره کننده برجام در دولت گذشته مذاکره می‌کرد و خود او، وزیر خارجه، رئیس جمهور و سخنگوی وزارت خارجه مصاحبه می‌کردند گفت: در این دولت آقای باقری مذاکره می‌کند درحالی که آقای رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌ها دنبال کار مردم و شنیدن نیاز‌های مردم است.
کد خبر: ۱۰۸۱۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۳ 10 December 2022

سعید افقی

 

رئیس خانه احزاب کشوربا اشاره اینکه سیاست همسایگان در برخی از موارد نشان می‌دهد رئیس جمهوردر حوزه سیاست خارجی جهت گیری خوبی دارد، اظهارکرد: رئیس جمهور میز مذاکرات را ترک نکرده و مذاکرات ادامه دارد و نوعی اعتدال مقبول را آقای رئیسی در سیاست خارجی دارد.

به گزارش تابناک همدان؛ منوچهر متکی در دیداربا نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه بریکس شامل کشور‌های بزریل، آفریقای جنوبی، هند و چین است، اظهار کرد: در بریکس و شانگ‌های دو کشور بزرگ از تولید کنندگان انرژی را در جهان یعنی روسیه و ایران داریم و دو تا بزرگترین مصرف کننده انرژی هم یعنی چین و هند وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در بریکس اگر این دو مجموعه باهم کار کنند دیگر هیچ تحریمی اثر گذار نیست، ادامه داد: در اولین اجلاس سران بریکس ایران را دعوت کردند و زمینه عضویت ما فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه مذاکره کننده برجام در دولت گذشته مذاکره می‌کرد و خود او، وزیر خارجه، رئیس جمهور و سخنگوی وزارت خارجه مصاحبه می‌کردند، ادامه داد:، اما در این دولت آقای باقری مذاکره می‌کند درحالی که آقای رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان و دیگر استان‌ها دنبال کار مردم و شنیدن نیاز‌های مردم است.

رئیس خانه احزاب کشور با اشاره به اینکه خود را برای پروژه مهم پیش رو یعنی انتخابات مجلس آماده می‌کنیم افزود: شورای وحدت در سراسر کشور و استان‌ها حتما اتصال با روحانیت را باید داشته باشند.

متکی با اشاره به اینکه اگر زمینه یکی شدن با دیگر احزاب فراهم شود از آن استقبال می‌کنیم، افزود: شورای وحدت ظرفیتی تحت لوای ولایت و همراهی روحانیت است و اگر یکی نشدیم همدیگر را تخریب نکنیم.

ساز و کار مطالبه گری جدی در کشور وجود ندارد

نماینده، ولی فقیه در دیدار با اعضای شورای وحدت در استان همدان گفت: یکی از خلاء‌های احزاب در کشور، حتی شورای ائتلاف و حتی شورای وحدت این است که ساز و کار مطالبه گری جدی وجود ندارد تا بتواند بر کسی که حمایت کرده نظارت کند.

آیت الله حبیب الله شعبانی با اشاره به اینکه ما هنوز معتقدیم که دولت نهم یکی از بهترین دولت‌ها بود و دولت قوی تشکیل داد، اظهار کرد: دولت نهم نقاط ضعفی هم داشت، اما زحمات زیادی کشید.

وی با اشاره به اینکه اتصال شورای وحدت به روحانیت جای تقدیر دارد، ادامه داد: تجربه و ذهنیت تاریخی نشان داده هر وقت سیاسیون از روحانیت جدا شدند آسیب‌هایی برای خود آن‌ها و جامعه اسلامی ایجاد شده است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان به شورای وحدت و شورای ائتلاف اشاره کرد و با بیان اینکه یک ضعف اساسی وجود دارد که باید برای آن تدبیر کرد، افزود: شورای وحدت و شورای ائتلاف می‌گویند ما انقلابی هستیم، اما تلاقی سیاسی بیرونی همان احزاب است، احزاب در فضای سیاسی فردی را انتخاب کرده و حمایت می‌کنند، اما واقعیت این است که احزاب به عنوان یک مجموعه است و باید بتواند مطالبه کند.

وی با اشاره به اینکه شورای ائتلاف و شورای وحدت باهم نماینده مجلس را انتخاب کردند، بیان کرد: نماینده مجلس نقاط ضعف اساسی دارد، چه کسی باید این را مطالبه و اصلاح کند، وقتی احزاب وظیفه سیاسی خود را انجام نمی‌دهند و نماینده‌ای که گاهی ممکن است موجب خطا شود کنترل نمی‌کنند، اعتراضات در یک بخشی از جامعه شکل می‌گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه برای رئیس جمهور هم شرایط اینگونه است، ادامه داد: رئیس جمهور هم نقاط ضعفی دارد و انتظار داریم مدیر، مدیریت کند و مدیر دولت و وزارتخانه را پیش ببرد و این انتظار کاملا منطقی است.

وی با اشاره به اینکه شورای وحدت و شورای ائتلاف باید ساز و کار مطالبه گری که نگرش اجتماعی داشته باشد و جامعه این را ببیند که وجود ندارد، افزود: یک نگاه اجتماعی در این زمینه وجود ندارد و جامعه حس نمی‌کند که شورای وحدت یک‌مجموعه مطالبه گر است که می‌تواند حد فاصل بین مردم متعرض و مسئول باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه خواهش می‌کنم همدیگر را خنثی نکنید، افزود: شورای وحدت یا شورای ائتلاف کاری انجام می‌دهند، اما با خودی‌ها آن کار خنثی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در استان‌ها شرایط سیاسی و وحدت‌امکان پذیر است، ادامه داد: واقعیت این است که تکثر‌ها و اختلاف‌ها خیلی اوقات از مرکز و تهران به استان‌ها سرایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های کلان مرکز مانع ایجاد وحدت می‌شود، افزود: در مبانی همه ولایت فقیه و مرز بندی با دشمن را قبول داریم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار