امام جمعه قصرشیرین گفت: غرب در مواجهه با جمهوری اسلامی ایران از سلاح تحریم برای مهار و در نتیجه تهی‌سازی مؤلفه‌های قدرت استفاده کرد اما در سایه تحریم‌ها نه تنها چنین اتفاقی نیفتاد، بلکه مؤلفه‌های قدرت ایران هر روز کارآمدتر شده است.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۷ 10 December 2022

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا حجت الاسلام «صادق صالحی» در خطبه های نماز جمعه این هفته قصرشیرین در جمع نمازگزاران، افزود: بازخورد سیاست تحریم غرب نشان می‌دهد کشورها یکی پس از دیگری رفتار تحریم غرب را نادیده می‌گیرند و در تلاش هستند از سلطه دلاری خود را رها کنند.

وی اظهار داشت: شروع فعالیت‌های اقتصادی میان کشورها بر مبنای پول رایج آن کشورها، تغییر در رویکرد ذخیره‌سازی ارزی کشورها از دلار به سمت طلا، نادیده گرفتن تحریم‌های آمریکا و در نتیجه دور زدن آن به‌وسیله کشورهای مختلف باعث نداشتن اطلاع دقیق از اقتصاد کشورها به‌وسیله آمریکا شده است که همگی از اهداف منفی تحریم‌ها بر غرب حکایت دارد.

خطیب جمعه قصرشیرین گفت: افول اقتصادی بزرگترین اقتصاد دنیا و زوال مولفه‌های ابرقدرتی آمریکا، سلاح‌های سخت و نرم شیطان بزرگ را کُندتر خواهد کرد.

حجت الاسلام صالحی در ادامه گفت: آمریکا و دولت‌های اروپایی، رژیم صهیونیستی و عربستان دست‌ به‌کار ارائه تصویری کاریکاتوریزه از ایران هستند، آنان با استفاده‌ افراطی و دیوانه‌وار از فضای رسانه‌ای و رسانه‌های مجازی و فعال‌سازی افراد محدودی در ایران، درصدد ارائه تصویری لرزان و روبه ضعف از ایران هستند.

وی افزود: تحمل «ایران قوی مستقل» برای دشمنان غیرممکن بود و به عبارت دیگر ایران قوی مستقل آنان را به مرحله جنون رسانده است.

او اظهار داشت: در محافل آکادمیک غرب گفته شده بود کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا به زودی دوره جدیدی از «بهار اسلامی» را تجربه خواهند کرد و این‌بار ایران آماده‌ترین کشور برای بهره‌برداری و سوق دادن آن به سمت الگوی خود است.

حجت الاسلام صالحی گفت: غرب گمان می‌کند اغتشاشات و به‌خصوص اگر طولانی ‌شود، سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در آن آسیب می‌بیند، از این جهت به گونه‌ای اغراق‌گونه سرگرم تصویرسازی از یک ایران پر از آشوب هستند تا دولت حجت الاسلام رئیسی را در جذب سرمایه داخلی و جلب همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی با شکست مواجه گرداند.

امام جمعه قصرشیرین ادامه داد : تحولات اخیر نشان داد، آنچه برای برخی از جریانات سیاسی اهمیت دارد، تنها دیدن جمعیت‌های خشمگین است، روی دیگر دیدن جمعیت‌های خشمگین، ندیدن غالب بافت جمعیتی مردم است که حل مشکلات را در گرو آرامش و امنیت می‌دانند.

وی افزود: دیدن بخشی از جمعیت و تعمیم آن به کل جمعیت ایران، یک خطای واضح شناختی و به بیان بهتر یک ظلم آشکار به حق اکثریت مردم کشور است که با این تحمیل نظری، نمی‌گذارد صدایشان شنیده شود.

او تصریح کرد: باید به کسانی که مدعی هستند، "صدای مردم را بشنوید"، گفت، لازمه درستی این ادعا، فهم صدای واحد مردم است و بهترین راه‌حل یا توصیه خیرخواهانه آن است که اول مدعیان صدای مردم را بشنوند، تا بعد از آن، بگذارند صدای مردم شنیده شود چون صدای واحد مردم، امنیت و آرامش است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار