مدیرکل ثبت احوال مازندران گفت: حدود 46 درصد طلاق‌های استان در 5 سال ابتدای زندگی روی داده است.
کد خبر: ۱۰۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳ 08 October 2015


به گزارش تابناک مازندران ، علی رجبی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در محل فرمانداری چالوس با بیان اینکه در این شهرستان اقدامات خوبی در جهت ثبت وقایع ولادت و وفات صورت گرفته است، اظهار کرد: رسیدن به قله سخت است، اما بودن در قله سخت‌تر و نیازمند تلاش مضاعف است.
وی با بیان اینکه در 6 ماه گذشته کارت‌های ملی هوشمندی که صادر شده است به اندازه  سال‌های 92 و 93 در این زمینه کار شده است، ابراز کرد: تا پایان سال 93، 111 هزار کارت هوشمند صادر شد که در شش ماه نخست امسال حدود 100 هزار کارت ملی هوشمند در کل استان صادر شد.
مدیر کل ثبت احوال مازندران از فعالیت 96 پایگاه ثبت‌نام کارت هوشمند ملی در استان خبر داد و گفت: صدور شناسنامه یک روزه وضعیت خوبی دارد  و نیازمندی‌های شناسنامه‌های یک‌روزه تا پایان سال در خزانه اداره‌کل ثبت‌احوال موجود است و تصمیم داریم تا در غرب مازندران نیز خزانه‌ای را اختصاص داده تا به‌ این ترتیب مشکل تردد افراد به مرکز استان  برطرف شود.
رجبی  با اشاره به بهبود آمار طلاق و ازدواج در استان بیان کرد: شهرستان چالوس با هفت‌ درصد افزایش واقعه ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل توانست به سیاست‌های کلی جمعیتی مورد تاکید مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور جامه عمل بپوشاند، از این تعداد، ولادت دخترها از پسرها کمتر بوده است.
وی کاهش میزان ازدواج را یکی از مشکلات غرب مازندران دانست و یادآور شد: در شش ماهه نخست امسال 20 درصد  ازدواج کاهش داشته است که موجب نگرانی است و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی صورت گیرد.
این مسئول  با ابراز خرسندی از کاهش 21 درصدی طلاق در استان گفت: حدود 46 درصد طلاق‌های استان در 5 سال ابتدای زندگی روی داده است که این عدد در چالوس  40 درصد است.
رجبی  با اعلام اینکه 75‌ درصد از طلاق‌ها استان مختص زوجین دارای مدرک تحصیلی زیردیپلم و یا دیپلم هستند، افزود: در شهرستان چالوس 71 درصد از واقعه طلاق در بین زوج‌های با مدرک زیردیپلم و دیپلم اتفاق افتاد.
وی 13 درصد از واقعه طلاق در مدت شش ماه نخست امسال در استان را مربوط به غیربومی‌ها عنوان کرد و گفت: 64 درصد طلاق‌ها در شهرستان چالوس به غیربومی‌ها اختصاص داشت.
 مدیرکل ثبت احوال مازندران در پایان از افتتاح سی امین اداره ثبت احوال در شهر سرخرود در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در شهر مرزن‌آباد نیز در صورت مهیا بودن شرایط و همکاری شهرداری و شورای شهر و اختصاص مکان مناسب، این اداره جهت سهولت در کار شهروندان  فعالیت خود را آغاز خواهد شد.

 
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار