پارک علم و فناوری امام خمینی :
سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین گفت: پارک علم و فناوری قزوین با 6 محصول و بیش از 100 مقاله در نمایشگاه نانو حضور یافته است.
کد خبر: ۱۰۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 08 October 2015
 به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری فارس، علی رجب‌پور با اشاره به اقدامات گسترده صورت گرفته در مجموعه پارک علم و فناوری امام خمینی استان اظهار کرد: امروزه اقدامات عموم واحدهای تحقیقاتی و صنعتی این پارک به خصوص  شرکت‌های دانش‌بنیان در جایگاه برجسته علمی قرار دارد و بسیاری از آن‌ها به تولیدات صنعتی و ایجاد ثروت تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: بخش قابل توجهی از فعالیت‌های پارک علم و فناوری در حوزه نانو تعریف می‌شود که به همراه چند شرکت دیگر به نمایندگی از استان قزوین در جشنواره و نمایشگاه سراسری فناوری نانو رکت کرده است.

سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین عنوان کرد: برای حضور شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری در این نمایشگاه مطرح 6 محصول دانش‌بنیان ارائه شده که تعدادی از آن‌ها در مجموعه پارک و تعدادی دیگر در واحدهای مشابه، تولید شده است.

رجب‌پور ادامه داد: تونیک گیاهی رازنا نخستین محصول ارایه شده در غرفه پارک علم و فناوری بوده که از شرکت کیمیا پژوهش ماهان برای پاک‌کنندگی سطوح چرم و چوب ابداع شده است.

وی اضافه کرد: شرکت نفیس نخ با ارایه دو محصول جدید که شامل نخ‌های آنتی باکتریال به روش نانو نقره و  نخ‌های پلی‌استر دیرسوز می‌شود در جشنواره و نمایشگاه یاد شده شرکت کرده است .

سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین مطرح کرد: محصول فراپاک  یکی دیگر از تولیدات دانش‌بنیان پارک علم و فناوری را به خود اختصاص می‌دهد  که برای ماشین‌های شستشو و استفاده در محیط‌های صنعتی با تلاش شرکت کوشا اندیش شاهکار ابداع شده است.

رجب‌پور یادآور شد: هواژل پنجمین طرح ارائه شده در غرفه  پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین است که اکنون به صورت یک طرح موفق شناخته می‌شود و سازنده آن برای ثبت شرکت اقدامات لازم را انجام داده است؛ این محصول در صنایع نظامی کاربرد دارد.

وی افزود: آخرین محصول پارک  علم و فناوری امام خمینی  قزوین با عنوان مستربچ و گرانول آنتی باکتریال بر پایه فناوری نانو شناخته می‌شود که از سوی شرکت رامو ابداع و در ساخت قطعات داخلی و خارجی خودرو، نایلون‌های بسته‌بندی و بهداشتی  و اسباب‌بازی مرغوب کودکان کاربرد دارد.

سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین با بیان اینکه محصولات ارائه شده در نمایشگاه و جشنواره سراسری فناوری نانو از سوی پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین تنها به این امور خلاصه نمی‌شود اظهار داشت: همزمان با محصولات ابداع شده، بیش از 100  دستاورد و مقاله تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه‌های گوناگون نانو در این نمایشگاه عرضه شده که مورد توجه قرار گرفته است.

رجب‌پور تأکید کرد: با توجه به  گستردگی فناوری نانو، تلاش و برنامه‌ریزی برای تولید محصول در حوزه‌های گوناگون می‌تواند زمینه‌ساز توسعه اقتصادی و ارتقای جایگاه علمی و تحقیقاتی کشور را به همراه داشته باشد.

 سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین با بیان اینکه در چند ماه گذشته نیروهای نخبه و برجسته  علمی در واحدهای علمی و تحقیقاتی استان قزوین توانستند اقدامات فراوانی در رشد دادن عرصه‌های فناوری نانو انجام دهند، عنوان کرد: همکاری مسئولان دستگاه‌های اجرایی و سرمایه‌گذاری مسئولان برای کمک به  واحدهای تحقیقاتی توانمند می‌تواند سرعت فعالیت‌های علمی و پژوهشی را بیشتر کند.

وی اعلام کرد: در روزهای گذشته مسئولان مطرح استانی و کشوری از غرفه پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین بازدید کرده و از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای توسعه علم نانو ابراز خرسندی کردند.

سرپرست پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین ابراز کرد: حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب رئیس مجلس شورای اسللامی، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت، حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس ‌جمهور در امور فرهنگی، علی‌اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران،  علی پرزحمت مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از جمله افرادی بودند که از غرفه پارک علم و فناوری امام خمینی  قزوین بازدید کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار