مدیرکل راهداری قم:
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قم از آمادگی جهت اجرای طرح راهداری زمستانی در سطح راه‌های استان خبر داد و گفت: در این راستا ۱۰ راهدارخانه تجهیز شده است.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱ 16 November 2022

به گزارش تابناک قم، حسین زنجیرانی فراهانی در گفت و گویی با اشاره به آماده باش ۱۳۰ نفر عوامل راهدار جهت اجرای طرح راهداری زمستانی، اظهار داشت: با توجه به تجارب سنوات گذشته و ضرورت کسب آمادگی حداکثری جهت مقابله با پیامدهای احتمالی بارش باران و برف، از تابستان امسال نسبت به تجهیز ۱۰ راهدارخانه در سطح راه‌های استان اقدام شد.

وی ادامه داد: همچنین در راستای اجرای این طرح افزون بر ۱۲۵ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری نوسازی و آماده بهره برداری شد.

فراهانی تهیه و نگهداری مقادیر متناسبی مخلوط ماسه و نمک را از دیگر اقدامات راهداری زمستانی برشمرد و افزود: صدها کیسه مخلوط ماسه و نمک نیز تهیه و درسطح راه‌های استان، خصوصا در مقاطعی از راه که احتمال لیز خوردگی خودرو میرود، مستقر شده است.

وی با یادآوری این مهم که راهداری زمستانی در سه بخش قبل، حین و بعد قابل تعریف است عنوان کرد: اقداماتی که قبل از شروع فصول بارش صورت می‌گیرد شامل بهسازی، لکه گیری، خط کشی، تعمیر و نصب انواع تابلو، راه اندازی سامانه‌های روشنایی درسطح راه‌ها، نوسازی ماشین آلات، تجهیز راهدارخانه ها، تهیه و نگهداری خلوط ماسه و نمک و غیره است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان قم استقرار عوامل اجرایی و ماشین آلات مربوطه در راهدارخانه‌ها و دیگر مقاطع جاده‌ای، اجرای عملیات برفروبی، نمکپاشی، ریسه زدایی و غیره را در زمره اقدامات عملیاتی حین راهداری زمستانی دانست و تصریح کرد: بخش مهمی از اقدامات راهداری زمستانی، به بعد از ایام بارش برمی گردد که به دلیل آسیب‌های وارده به سطح راه و ابنیه فنی، ضروری است که اقدامات ترمیمی به سرعت اعمال شود .

زنجیرانی فراهانی در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت تعامل و همکاری جدی دستگاه‌ها، خصوصا بخشداریها و دهیاریها در امر راهداری زمستانی، عنوان کرد: باید از حداکثر ظرفیت‌های موجود در راستای تسهیل ترافیک، تامین ایمنی و جلوگیری از انسداد راه‌ها در فصول بارش و یخ زدگی سطوح جاده ای بهره گرفت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار