فرماندار شهرستان قصر شیرین در گفتگو با تابناک:
فرماندار قصر شیرین از تردد ۵٣٠ کامیون از مرز خسروی که یک رکورد محسوب می‌شود، خبر داد گفت: با تمام قوا به زوار اربعین خدمات رسانی کردیم و موضوع منطقه آزاد تجاری را با جدیت پیگیری می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۷۶۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ 14 November 2022

محمد حیدری در گفتگو اختصاصی با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: دو رویداد بسیار مهم در ۵ ماهه اخیر ورود رئیس جمهور بود که یک پروسه مقدماتی داشت و با حضور استاندار کرمانشاه برگزار شد که کاستی‌های استان مطرح شد، به این ترتیب برای جبران کاستی‌ها ۵میلیارد بودجه تخصیص یافت و برای تقویت شبکه‌های کشاورزی هم همکاران پیگیر هستند.

وی افزود: یکی از شروط بازگشایی مرز تامین امنیت زائرین در همه ساعات شبانه روز بود که مسئولین با تدابیر و همکاری امنیتی عراق به این موضوع رسیدگی کردند و در مرداد ماه شاهد اولین کاروان زیارتی به کربلا بودیم، طبق آمار ۵۰۰ هزار نفر جمعیت از مرز خسروی تردد کردند در حالی که طبق استاندارد‌های مرز امکان تردد ۷ تا ۱۰ هزار نفر وجود دارد.

فرماندار شهرستان قصر شیرین ادامه داد: طرف عراقی زمان تعیین کرد که از ساعت ۶ صبح الی ۷ غروب امکان تردد وجود داشت، برای تضمین امنیت با فرماندار عراق و مسئولین حمل و نقل در مرز خسروی جلسه داشتیم.
محدودیت طرف عراقی پذیزش حدود ۱۵ هزار زائر بود که شاهکار عجیبی بود بیش از این تعداد زائر از مرز خارج شود و بیش از ۴۰هزار زائر در روز از مرز خارج شد.

وی تصریح کرد: در مرز بیش از ۵۰۰ اتوبوس وجود داشت، بیش از ۳۵۰ اتوبوس از کرمانشاه و تهران داشتیم و حدود ۲۰۰ اتوبوس هم اعزام کردیم در مجموع ۵۵۰ اتوبوس در اختیار بود، در کنار حمل و نقل به وسیله اتوبوس حمل و نقل با مینی بوس هم انجام شد و تاکسیرانی قصرشیرین نیز صددرصد فعال بود.

وی با بیان اینکه هنگام خروج زائر از مرز، برخی زوار از زیارت باز می‌گشتند و این کار را سخت‌تر می‌کرد، تصریح کرد: بسیاری از زائرین کهنسال بودند که حمل و نقل از مرز برایشان دشوار بود، کار مهم دیگر هماهنگی با بهداشت و کادر درمان و هلال احمر بود و اواخر امکانات بسیار بود، برای پشتیبانی با چند استان مثل همدان و ایلام و ... هماهنگ بودیم، ۲ بیمارستان صحرایی داشتیم، برای زائرین موکب تشکیل شد حتی بسیاری از مردم هم کمک کردند و زائرین را در منازل شخصی خودشان پذیرایی کردند.

وی گفت: بیش از هزار موکب هم از مرز خسروی اعزام کردیم، علی رغم زائرین حمل و نقل آن‌ها بسیار سخت بود، بیش از ۷۰ هزار هکتار برای پارکینگ خودرو‌ها درنظر گرفتیم و بیش از ۷۰ هزار ماشین در پارکینگ‌ها قرار دادیم، نکته دیگر در این حوزه این است که در همین مقطع بزرگترین عملیات گاز رسانی از قصرشیرین تا مرز خسروی انجام شد و به مرز سومار نزدیک به ۱۲ کیلومتر آب رسانی داشتیم که از کار‌های شاخص و جهادی بود، همه مرز‌های تجاری بسته شدند و بعد از بسته شدن مرز کامیون‌ها را آزاد می‌کردیم، در مرداد ماه ۲۹۰۰ میلیون دلارصادرات داشتیم که ۴۷ درصد از آن در طول ۲ ماهه نسبت به سال قبل رشد داشت.

وی تصریح کرد: در مرز‌های شمالی کشور قرار شد زائرین خارجی اعزام کنند که این اتفاق نیفتاد، اما زائرین تاجیکستانی وآدربایجانی را از مرز رد کردیم همه زائرین گذرنامه و اطلاعاتشان ضبط شد، در رابطه با اربعین مقدماتی داشتیم که جاده هارا بهسازی وایمن سازی کردیم و در مجموع ۳۰ میلیارد تومان بودجه هزینه شد که اربعین را ما باشکوه برگزار کردیم، حدود ۱۲۰۰تخت هتل داشتیم که از قبل رزرو شده بود در سال آینده هم کار‌های بسیار بزرگی داریم که هم اکنون باید خودمان را آماده کنیم.

حیدری تاکید کرد: نکته آخر منطقه آزاد است که با جدیت استاندار کرمانشاه در دولت فعلی منطقه آزاد را افتتاح کردیم.

وی آمار فعالیت و خدمات ۷ ماهه اول سال در شهرستان را ارائه کرد و گفت: در حوزه تجارت ۴۷۷ میلیون و ۹۸۰هزار دلار صادرات داشتیم که ۳۴ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشت ۵۳۰کامیون در مرز خسروی را رکورد زدیم، در مجموع آمار کلی در تجارت خارجی ۱میلیارد و ۸۳۱میلیون در ۷ ماهه اول سال جاری بوده ۱میلیارد و ۹۰۰میلیون دلار نسبت به سال گذشته که حدودا ۹۰۰دلار افزایش داشتیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار