ارزش صادرات از استان اصفهان بر پایه آخرین آمار جمع بندی شده از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با سال قبل بیش از ۷۱ درصد بیشتر شده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶ 12 November 2022

مدیرکل گمرک استان اصفهان در دیدار با نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت: امسال هزار و ۴۰۱ تُن انواع محصولات به ارزش ۸۶۵ میلیون دلار از استان اصفهان به بیش از ۶۱ کشور صادر شده  در حالی‌که این رقم سال قبل به ترتیب هزار و ۱۶۹ تُن و ۵۰۶ میلیون دلار بود.
رسول کوهستانی با بیان اینکه تعداد اقلام صادراتی ۶۹۰ قلم و به مقصد ۹۰ کشور است افزود: عراق، پاکستان، افغانستان، ترکیه، ارمنستان و چین بیشترین واردکنندگان محصول از ایران به شمار می‌روند.
وی با اشاره به اینکه بعد از اصفهان بیشترین صادرات را شهرستان کاشان دارد گفت: چدن، آهن و فولاد با ۴۳۳ میلیون دلار بیشترین سهم تولیدات صادراتی استان محسوب می‌شود و پس از آن فرآورده‌های نفتی با ۱۳۵ و فرش و کفپوش با ۶۶ میلیون دلار بالاترین میزان صادرات را دارند.
مدیرکل استان گمرک اصفهان افزود: محصولات لبنی، مصنوعات چدن و آهن، مواد پلاستیکی و وسایل پلاستیکی، مس و مصنوعات آن در رده‌های بعدی کالا‌های صادر شده به دیگر کشور‌ها قرار دارند.
کوهستانی گفت: اصفهان، کاشان، مجتمع فولاد مبارکه و ذوب آهن فعالترین گمرک‌های استان اصفهان محسوب می‌شوند.

نماینده، ولی فقیه و امام جمعه کاشان خواستار نظارت بیشتر بر کالا‌های صادراتی و وارداتی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی در دیدار مدیرکل و معاون اداره کل گمرک اصفهان با تاکید بر این که در ارتباط با صادرات و واردات باید دقت فراوانی وجود داشته باشد، گفت: کاهش بازار‌های بین‌المللی محصولات صادراتی ایران، خدشه‌دار شدن حیثیت ایران، برگشت خوردن محصولات ارسالی و از بین رفتن اطمینان مردم دیگر کشور‌ها نسبت به محصولات ایرانی از جمله آثار صادرات کالا‌های نامرغوب است.
وی از تولید کنندگان، صادر کنندگان و واردکنندگان خواست علاوه بر اینکه برای کسب سود فعالیت می‌کنند، به دنبال رفع نیاز جامعه و پیشرفت کشور باشند و کالا‌هایی تولید، صادر و یا وارد کنند که کیفیت بالا و قیمت منطقی داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار