امام جمعه بندرعباس:
تابناک هرمزگان// امام جمعه بندرعباس با بیان‌ اینکه مردم باید با کتاب و کتابخوانی انس بگیرند، گفت: ضرورت دارد سرانه کتاب و کتابخوانی در استان هرمزگان گسترش پیدا کند و زمینه‌های ارتباط جوانان با کتاب و کتابخوانی در مساجد، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳ 12 November 2022

به گزارش تابناک از هرمزگان// حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندرعباس با اشاره به دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در صنعت دفاعی و نظامی، اظهار داشت: در این ایام شاهد رونمایی از دستاوردهای جدیدی در صنعت دفاعی کشور بودیم و بنا است نسل جدیدی از موشک‌ها نیز رونمایی شود که طبق گفته‌های فرمانده هوا و فضای سپاه دست کم 10 سال ممکن به طول بیانجامد تا کشورهای دیگر بتوانند تکنولوژی ساخت و مقابله با آن را به دست بیاورند. 

وی با گرامیداشت سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان، افزود: در دنیای امروز کشورهای زیادی ادعای مردم‌سالاری و دموکراسی دارند، اما وقتی نگاه می‌کنیم می‌بینیم که تنها نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که اصل نظام و قانون اساسی خودش را به رای ملت گذاشته است در حالی که هیچ کدام از این کشورهای غربی و مدعی آزادی و دموکراسی این کار را انجام نداده‌اند. 

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان با اشاره به طرح مسائلی چون رفراندوم در جامعه تاکید‌ کرد: تغییر قانون اساسی و برگزاری همه‌پرسی مجدد برای آن پذیرفته نیست، چرا که قانون بازیچه‌ دست افراد نیست و همه باید بدان احترام بگذارند از طرفی هم قانون اساسی مورد پذیرش نظام و مردم قرار گرفته است.

عبادی‌زاده در ادامه با اشاره به در پیش‌ بودن هفته کتاب و کتابخوانی گفت: دشمن سالیانی است که جنگ نرم را با ملت ما آغاز کرده است و در این حوزه مهم‌ترین ابزار ما دانش است که از طرق  کتاب و کتابخوانی محقق می‌شود. 

وی ادامه داد: هر جامعه‌ای که مردم آن با کتاب و کتابخوانی انس بگیرند به تعالی و  سطح عالی پیشرفت خواهد رسید از این رو نباید در امور خود این مسئله مهم را به انزوا ببریم، چرا که امروز رمز گشودن همه مشکلات، ارتباط جوانان کشور با کتاب است.

امام جمعه بندرعباس با بیان‌اینکه مردم  باید با کتاب و کتابخوانی انس بگیرند، تصریح‌ کرد: ضرورت دارد سرانه کتاب و کتابخوانی  در استان هرمزگان گسترش پیدا کند و زمینه‌های ارتباط جوانان با کتاب و کتابخوانی در مساجد، آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها فراهم شود. 

عبادی‌زاده در پایان به انتقاد از حضور پاپ در کشور بحرین پرداخت و خاطرنشان کرد: حضور پاپ در جزیره بحرین موجب می‌شود که به دولتی که به مردم خود ظلم و ستم می‌کند و نخستین حقوق انسانی را در این کشور نادیده می‌گیرد، مشروعیت داده شود. 

انتهای پیام//

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار