سند راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی با هدف استانداردسازی و توانمندسازی نیروی انسانی تدوین شده است.
کد خبر: ۱۰۷۴۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۹ 26 October 2022

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی در مجمع عمومی موسسان مدارس غیردولتی استان گفت: این سند دارای سه رویکرد است که یکی از رویکرد‌های آن بازنگری در قوانین و مقررات است که در شورا‌های آموزش و پرورش و مدارس هیات امنایی و غیر دولتی اتفاق افتاده است.

احمد محمودزاده رویکرد دیگر آن را در حوزه برنامه‌های سیاستگذاری وزارت آموزش و پرورش در مدارس غیردولتی بیان کرد و افزود: این مدارس از لحاظ صلاحیت‌های حرفه‌ای، هم در حوزه نرم افزاری و هم در حوزه سخت افزاری، به افرادی داده شود که صلاحیت ورود به این صنف را داشته باشند.

وی همچنین رویکرد سوم این سند را جدیت در مدارس غیردولتی وابسته به دستگاه‌ها و نهاد‌های فرهنگی و مجموعه‌های گروه‌های جهادی دانست و افزود: موضوع نیروی انسانی از شاخص‌های مهم سند تحول بنیادین است و در حال حاضر بسته‌ای آماده شده که در خصوص ورود به ساعت‌های آموزشی تدریس متناسب باقانون کار است که مطابق با مدارس دولتی ۲۴ و ۳۰ ساعت در دوره متوسطه ۲۴ ساعت در دوره ابتدایی و ۳۶ ساعت کادر اداری مدارس است و در کنار آن بیمه تمام وقت تحقق شود تا معلم حضور موثر در کلاس درس داشته باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی افزود: موضوع استانداردسازی و توانمندسازی مدنظر است و معلمان باید دارای صلاحیت حرفه‌ای مرتبط با رشته‌های تحصیلی خود باشند تا به مدارس غیر دولتی ورود پیدا کنند.

محمودزاده مردمی سازی را یکی از راهبرد‌های دولت دانست و گفت: در این موضوع به مردم درحوزه آموزش و پرورش و مشارکت در تربیت دانش آموزان در مدارس غیردولتی و برخی مدارس هیات امنایی نقش داده می‌شود که به صورت پایلوت در این مدارس اجرا می‌شود که مردم نقش بیشتری در حوزه آموزش و پرورش داشته باشند.

وی افزود: در استان‌های آذربایجان غربی، مازندران و خراسان رضوی امکان حضور خانواده، انجمن اولیا ومربیان برای نظارت واجرا و سیاست گذاری فراهم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در خصوص تسهیلات کم بهره به مدارس غیردولتی برای احداث و اختصاص زمین هم گفت: در سال جاری ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره اختصاص داده شده، از محل دیگر نیز ۴۲ میلیارد تومان و از وزارت رفاه ۷۳۶ میلیارد تومان به این حوزه کمک شده است.

محمودزاده افزود: هم اکنون دو میلیون و ۱۰۰ هزار دانش آموز در ۱۷ هزار و ۵۰۰ مدرسه غیر دولتی در کشور مشغول تحصیل هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار