معاون حمل‌‎ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: پس از بررسی جوانب مختلف طرح شناورسازی ساعات اداری کارکنان دستگاه‌های اجرایی و ارائه نتایج آن در شورای ترافیک استان اصفهان در جلسه بیست‌وششم مهرماه جاری، مقرر شد شناورسازی ساعات کاری، تا پایان آذر امسال تمدید شود.
کد خبر: ۱۰۷۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۷ 24 October 2022

حسین حق‌شناس افزود: مهرامسال نسبت به مهر ۱۳۹۸، حدود ۲۵ درصد مجموع مسافران حمل‌‎ونقل همگانی (اتوبوس، مترو و تاکسی) کاهش یافته است و این شهروندان با خودروی شخصی سفر‌های درون‌شهری خود را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه با تلاش‌های شبانه‌روزی در سازمان تاکسیرانی برای جذب سرویس مدرسه، به درخواست نزدیک به ۹۰ درصد متقاضیان پاسخ داده شده و برای حدود ۵۸ هزار دانش‌آموز سرویس تهیه شده است گفت:، اما همچنان حدود ۱۰ درصد افراد متقاضی، سرویس ندارند که این تعداد دانش‌آموز با ۵۶۰۰ خودرو جابه‌جا می‌شوند.
معاون حمل‌‎ونقل و ترافیک شهردار اصفهان افزود: حدود ۷۰ درصد خودرو‌های حمل‌ونقل دانش‌آموزی دو سرویس مدرسه انجام می‌دهند که یکی از نتایج مهم تغییر ساعات بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۱۴۰۱ است و اگر تفاوت زمان بازگشایی مدارس در امسال اجرا نشده بود، دانش‌آموزان کمتری می‌توانستند با سرویس مدرسه جابه‌جا شوند.
حق‌شناس با اشاره به اینکه یکی از راهکار‌ها برای پاسخگویی به نیاز آن دسته از همشهریان که موفق به دریافت سرویس مدرسه برای دانش‌آموز خود نشده‌اند، طرح شناورسازی ساعات اداری کارکنان بود، گفت: این طرح از طرفی با هدف توزیع سفر در ساعت پیک ترافیک و از طرف دیگر برای والدین کارمندی که موفق به گرفتن سرویس برای دانش‌آموز خود نشدند، پیشنهاد شد.
وی افزود: نتیجه اجرای طرح شناورسازی در مهرماه مطلوب بود و اوج ترافیک خودرو‌ها و مسافران حمل‌‎ونقل همگانی، ۱۵ درصد کاهش یافت و توزیع ترافیک باعث روان شدن بیشتر ترافیک و افزایش ظرفیت خدمات اتوبوس و مترو شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار