در این مطلب قصد داریم نقطه کف قیمت را توضیح دهیم. تا انتهای مطلب همراه ما باشید.
کد خبر: ۱۰۷۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲ 22 October 2022

در بازار ارزهای دیجیتال، نقاط اوج و کف قیمت برای معامله‌گران اهمیت بسیار زیادی دارد. با شناخت این نقاط، تریدرها و یا معامله‌گران می‌توانند نقاط ورود و خروج صحیح معاملات خود را شناسایی کنند. اگر تریدرها در زمان معاملات خود به این نقاط بی‌توجهی کنند زیان‌های بسیار زیادی می‌بینند. 

کمترین قیمت یا ATL

عبارت کف قیمت یا All Time Low یکی از اصطلاحات مهم دنیای ارزهای دیجیتال است. زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال از پایین‌ترین قیمت تاریخی آن ارز کمتر شود، کف قیمت یا ATL اتفاق می‌افتد. مفهوم این اصطلاح نشان‌دهنده این است که قیمت ارز دیجیتال به‌صورت غیرطبیعی پایین است و معامله‌گران باید این مشکل را حل کنند.

اهمیت کف قیمت (ATL) چیست؟

زمانی که یک ارز دیجیتال عرضه می‌شود، نرخ ATL آن ارز هم در زمان عرضه آن ثبت می‌شود. ممکن است شناسایی پایین‌ترین سطح قیمت برای معامله‌گران کار راحتی نباشد و به‌سختی بتوانند آن را شناسایی کنند. قیمت ارزهای دیجیتال برخلاف قیمت سهام بازار بورس متغیر است.

میزان ارزش ارزهای دیجیتال در بعضی مواقع با قیمت دلار در همان لحظه اندازه‌گیری می‌شود. مثلاً اگر قیمت دلار پایین بیاید و کمتر از همیشه باشد، ارزش ارز دیجیتال هم پایین می‌آید و قیمت آن در وضعیت ATL قرار می‌گیرد.

دلایل سقوط به کمترین یا کف قیمت

دو دلیل برای سقوط ارزش ارزهای دیجیتال به کمترین و یا کف قیمت وجود دارد که عبارت‌اند از: بی‌اعتمادی ناشی از اولین ورود، اخبار و قوانین مشکل‌ساز.

بی‌اعتمادی ناشی از اولین ورود

زمانی که یک ارز دیجیتال به بازار عرضه می‌شود کمترین نرخ یا ATL آن ارز، همان قیمت عرضه اولیه است. پس از عرضۀ اولیه یک ارز دیجیتال، شیب قیمت آن ارز صعودی می‌شود. در زمان عرضه اولیه، قیمت آن ارز به علت اینکه آن ارز جدید است و سرمایه‌گذاران به‌اندازه کافی به این ارز اعتماد ندارند، پایین است. به‌عبارت‌دیگر در زمان عرضه اولیه کسی این دارایی جدید را نمی‌شناسد به همین دلیل قیمت آن ارز پایین است.

اهمیت کف قیمت (ATL) چیست؟

اخبار و قوانین مشکل‌ساز

در بعضی مواقع ممکن است که یک قانون و یا خبر باعث کاهش شدید قیمت یکی ارزهای دیجیتال شده و باعث به وجود آمدن یک ATL جدید برای آن ارز شود. مثلاً، مقامات کشوری استفاده از ارز دیجیتال خاصی را ممنوع کنند و یا دارایی‌های کاربران ارز دیجیتال خاصی هک شود و این خبر در فضای مجازی بپیچد، ممکن است شاهد کف قیمتی آن رمز ارز خاص باشیم.

زمانی که این اتفاق می‌افتد قیمت آن ارز شیب نزولی به خود می‌گیرد و به کمترین نرخ تاریخی خود یعنی ATL می‌رسد.

نقش مفهوم ATL در تصمیمات معاملاتی

در تصمیمات معاملاتی، مفهوم کف قیمت نقش‌هایی دارد که عبارت‌اند از: استراتژی خرید در کف، سیگنال سرمایه‌گذاری بلندمدت و نوسان‌گیری از تغییرات کوچک.

استراتژی خرید در کف

در بیشتر مواقع یکی از کارهایی که معامله‌گران برای سود و افزایش دارایی خود انجام می‌دهند این است که در زمان کف قیمتی آن ارز را می‌خرند و پس‌از آن با تغییر شرایط بازار و افزایش قیمت، آن را با قیمت بالاتر می‌فروشند.

زمانی که قیمت دارایی خاصی با توجه به اخبار و شایعات سقوط می‌کند؛ معامله‌گران حرفه‌ای پس‌ازآنکه به ارزش ذاتی آن ارز پی بردند از این فرصت استفاده می‌کنند و حجم بالایی از آن دارایی را می‌خرند. پس از پایان اخبار و شایعات، قیمت آن رمز ارز به شیب صعودی خود بازمی‌گردد و سرمایه‌گذاران سود زیادی می‌کنند.

سیگنال سرمایه‌گذاری بلندمدت

معامله‌گران برای سود بیشتر می‌توانند پتانسیل‌های بنیادی یک دارایی را بررسی کنند و روی آن دارایی در نقطه کف قیمت سرمایه‌گذاری کنند. پس از سرمایه‌گذاری روی آن دارایی می‌توانند آن را در سبد سهامی که در اختیار دارند نگهداری کنند. اگر این دارایی پتانسیل بنیادی بالایی داشته باشد، معامله‌گران می‌توانند به سود خوبی برسند.

نوسان‌گیری از تغییرات کوچک

بازار ارزهای دیجیتال همواره در نوسان است. اگر در مواقعی قیمت یک ارز دیجیتال در این بازار به نقطه کف قیمت برسد، در آن نقطه باقی نمی‌ماند و اطراف آن نقطه نوسان خواهد کرد. زمانی که چنین اتفاقی می‌افتد معامله‌گران روزانه یا اسکالپر از نوسانات کوچکی که حول این نقطه اتفاق می‌افتد می‌توانند سود بگیرند.

در این معاملات سودهای بزرگ مدنظر نیست و معامله‌گران در معاملات روزانه می‌توانند سودهای حداقلی دریافت کنند و همین سودهای حداقلی برای آن‌ها کفایت می‌کند. همچنین سودهای اندک این نوع معاملات در کنار یکدیگر می‌تواند به سودهای بزرگ تبدیل شود، به قول قدیمی‌ها: قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود!

اهمیت کف قیمت (ATL) چیست؟

خرید ارز دیجیتال از صرافی‌های معتبر

صرافی‌های معتبر زیادی برای خرید ارز دیجیتال وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. گرچه تحریم‌هایی که علیه ایران وجود دارد سبب می‌شود بسیاری از ایرانی‌ها قادر به خرید مستقیم از صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی نباشند. درنتیجه باید یک صرافی معتبر ایرانی پیدا کنید تا بتوانید با خیال راحت ترید کنید. یکی از راه‌های امن خرید ارز دیجیتال در ایران، خرید ارز دیجیتال از سایت تبدیل است. این صرافی آنلاین یکی از معتبرترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است که علاوه‌بر سرعت معامله، امنیت دارایی‌های شما را نیز تضمین می‌کند.

همچنین، کیف پول توزیع‌شده تبدیل هم بسیار کاربردی است. کیف پول توزیع‌شده به چندین سرور در چندین نقطه جهان متصل است که هر کدام بخشی از اطلاعات شما را نگهداری می‌کنند. بنابراین یکی از ایمن‌ترین انواع کیف پول ارزهای دیجیتال محسوب می‌شود. کاربران تبدیل می‌توانند با استفاده از این صرافی، ارزهای خود را در کیف پول داخلی این صرافی نگهداری کنند.

همچنین، درصورتی‌که نمی‌خواهید رمز ارز خاصی را به مدت طولانی نگهداری کنید و قصد انجام معاملات شورت را دارید، نگهداری رمز ارزهایتان در کیف پول تبدیل، می‌تواند شما را از پرداخت کارمزدهای سنگین و بیهوده خلاص کند.

سخن پایانی

در بازار ارزهای دیجیتال، نقاط اوج و کف قیمت برای معامله‌گران اهمیت بسیار زیادی دارد. با شناخت این نقاط، تریدرها می‌توانند نقاط ورود و خروج صحیح معاملات خود را شناسایی کنند. اگر تریدرها در زمان معاملات خود به این نقاط بی‌توجهی کنند ممکن است زیان‌های بسیاری ببینند.

عبارت کف قیمت یا All Time Low یکی از اصطلاحات مهم دنیای ارزهای دیجیتال است. زمانی که قیمت یک ارز دیجیتال از پایین‌ترین قیمت تاریخی آن ارز کمتر شود، کف قیمت یا ATL اتفاق می‌افتد. مفهوم این اصطلاح نشان‌دهنده این است که قیمت ارز دیجیتال به‌صورت غیرطبیعی پایین است و معامله‌گران باید این مشکل را حل کنند.

دو دلیل برای سقوط ارزش ارزهای دیجیتال به کمترین و یا کف قیمت وجود دارد که عبارت‌اند از: بی‌اعتمادی ناشی از اولین ورود، اخبار و قوانین مشکل‌ساز. همچنین در تصمیمات معاملاتی، مفهوم کف قیمت نقش‌هایی دارد که عبارت‌اند از: استراتژی خرید در کف، سیگنال سرمایه‌گذاری بلندمدت و نوسان‌گیری از تغییرات کوچک.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار