فرماندار بهار مطرح کرد:
فرماندار بهار مطرح کرد: خط و زبان باشکوه فارسی بخشی از هویت تمدنی و قدرت ملی ما است.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۵ 21 October 2022

درهفته خوشنویسی، فرماندار بهار در کارگاه خوشنویسی که در کتابخانه آیت الله بهاری برگزار شده بود حاضر شد و با تبریک این هفته از این کارگاه دیدن کرد.

به گزارش تابناک همدان، روح اله نباتی فرماندار بهار ضمن تبریک این هفته به عواملی که سعی در زنده نگهداشتن خط و زبان فارسی دارند، گفت: در زبان، خط و سبک های خطاطی یک ذوق و هنر خاصی نهفته است؛ خط و زبان فارسی یکی از داشته های ارزشمند کشور ما بشمار می‌رود و یکی از نقاط قدرت تمدنی ما می‌باشد.

نباتی با بیان اينکه مهدِ رویش این هنر، خاک ایران بوده، خاطرنشان کرد: یکایک ما باید سعی کنیم این ارزش متعالی را حفظ کنیم و با غنی سازی، آن را به درستی به آیندگان انتقال دهیم.

فرماندار بهار زبان فارسی را به یک درخت ریشه دار و کهنسال تشبیه کرد و تاکید کرد: در زبان فارسی باید از کلمات بیگانه استفاده نکنیم و خط فارسی را تا جای ممکن در نوشتن و نگارش استفاده کنیم.

 فرماندار بهار در خاتمه با اشاره به اینکه بسیاری از ملت ها سعی در تضعیف این فرهنگ و تمدن دارند، گفت: رسالت و تکلیف ما نگهداری درست و انتقال به نسل های بعدی می‌باشد چرا که خط و زبان فارسی بخشی از هویت ملی، بیانگر قدرت، قدمت و شکوه زبان ما می‌باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار