یک تحقیق:
یک تحقیق نشان می‌دهد که بدن برخی انسان‌ها واقعاً برای حشرات گزنده جذاب است.
کد خبر: ۱۰۷۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹ 21 October 2022

 

 
 

یک تحقیق نشان می‌دهد که بدن برخی انسان‌ها واقعاً برای حشرات گزنده جذاب است.

به گزارش تابناک همدان،  یک مطالعه جدید نشان می دهد که برخی از افراد واقعا «آهنربای پشه» هستند و احتمالاً این جذابیت به بوی آنها مربوط می شود.

محققان دریافتند افرادی که برای پشه ها جذابیت بیشتری دارند، مواد شیمیایی خاصی را روی پوست خود تولید می کنند که به بو گره خورده است. خبر بد برای این افراد آن است که حشرات به مرور زمان به این بو وفادار می مانند.

«لزلی ووشال» نویسنده این مطالعه، زیست‌شناس اعصاب در دانشگاه راکفلر در نیویورک می‌گوید: اگر سطوح بالایی از این مواد روی پوست خود داشته باشید، در پیک‌نیک همه حشرات را دریافت می‌کنید.

یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه توضیح داد که محققان آزمایشی را طراحی کردند که رایحه افراد را در برابر یکدیگر قرار داد. یافته های آنها روز سه شنبه در مجله Cell منتشر شد.

آنها از 64 داوطلب خواستند تا جوراب های نایلونی دور ساعد خود بپوشند تا بوی پوست خود را تشخیص دهند. جوراب‌ها در تله‌های جداگانه در انتهای یک لوله بلند قرار داده شدند، سپس ده‌ها پشه رها شدند.

این آزمایش نشان داد که حشرات واقعاً به سمت برخی افراد رفتند و به برخی دیگر توجه نکردند. یکی از این افراد بیش از 100 پشه را به سمت خود جذب کرد.

این جذب کننده‌های حشرات دارای سطوح بالایی از اسیدهای خاص روی پوست خود بودند. محققان می‌گویند که این مولکول های چرب بخشی از لایه مرطوب کننده طبیعی پوست هستند و افراد آنها را در مقادیر مختلف تولید می کنند. باکتری های سالمی که روی پوست زندگی می کنند این اسیدها را می خورند و بخشی از بوی پوست ما را تولید می کنند که البته اگر بخواهید آنها را از بین ببرید تا از شر حشرات خلاص شوید، نهایتاً به پوست خود آسیب می‌زنید.

 

منبع: شفقنا به نقل از گاردین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار