همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران
همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران نخستین طرح شناسنامه دارشدن واحد های زیر بخش باغبانی و شناسه محصول کشور با محوریت باغ کیوی و مرکبات در بابلسر رونمایی شده است
کد خبر: ۱۰۷۲۹۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷ 20 October 2022

همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به مازندران نخستین  طرح شناسنامه دارشدن واحد های زیر بخش باغبانی و شناسه محصول کشور  با محوریت  باغ کیوی و مرکبات  در بابلسر رونمایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ؛این مراسم که  صبح امروز پنجشنبه  با حضور معاونان  بهبود گیاهی و مدیران  باغبانی سازمان های جهاد کشاورزی  استان های کشور در بابلسر برگزار شد ؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت : با همکاری اتاق اصناف کشاورزی کشور  طرح  شناسنامه واحد های زیر بخش باغبانی رونمایی شد تا محصول مورد رصد برای مصرف داخلی و خارجی باشد.

محمد مهدی برومندی افزود :  ردیابی محصولات کشاورزی از تولید تا مصرف نیاز اساسی توسعه کشاورزی است .

وی با ذکر این نکته که از این پس همه محصولات باغی که شناسنامه دار می شوند شناسه محصول دریافت کرده و می توان هر گونه اطلاعات را از فرایند تولید و مصرف سموم و کود مطلع شد.

افزایش یک میلیون و ۷۰۰هزار تنی محصولات باغی در یکسال گذشته 

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که این طرح برای  باغ کیوی و مرکبات مازندران که بیشترین مازاد بر مصرف  محصول را در کشور برای صادرات دارد شروع شد ؛ اظهار داشت :در یک سال اخیر برای صادرات این دو محصول اساسی استان گام های ویژه ای برای صادرات به کشورهای چین ؛روسیه و حتی برزیل شده است.

وی در بخش دیگری به اهمیت برنامه تحولی توسعه کشاورزی با شناخت و احصا چالش های باغبانی اشاره کرد و ادامه داد: به رغم مخاطرات اقلیمی طی سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰هزار تن به محصولات باغبانی اضافه شده است.

وی توسعه گلخانه ؛گیاهان دارویی ؛ تولید و شناسایی نهال های گواهی شده با توجه به تغییرات اقلیمی را از مهمترین برنامه های تحولی کشاورزی باغبانی عنوان کرد و اظهار داشت : با سرمایه گذاری می توان با صادرات محصولات باغی ارز آوری را به صورت ویژه  افزایش داد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار