تابنک هرمزگان-بندرعباس/ با حضور ارزیابان برنامه اعتبار بخشی بیمارستانی در بندرعباس 2 بیمارستان آموزشی درمانی کودکان و شهید محمدی بندرعباس طی 16 و 17 مهرماه مورد ارزیابی قرار گرفتند.
کد خبر: ۱۰۷۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳ 10 October 2022
 

به گزارش تابناک از هرمزگان، سرپرست تیم ارزیابی آموزشی بیمارستانهای آموزشی گفت: بخشی از بیمارستانهای کشور به عنوان بیمارستان های آموزشی زیر مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی در کنار فعالیت های درمانی به امر آموزش هم مبادرت می ورزند؛ این بیمارستان های آموزشی همانند بسیاری از سازمان‌های دیگر نیازمند ارزیابی‌های دوره ای و تکرار شونده هستند که بر اساس این ارزیابی ها زمینه ارتقاء آموزش های پزشکی و پیراپزشکی در این بیمارستانها فراهم می شود.

دکتر فرید یوسفی متخصص بیماری های عفونی و سرپرست تیم ارزیاب افزود: وزارت بهداشت مأموریت‌ ویژه ای را به یکی از دانشگاه علوم پزشکی کشور داده که بحث ارزیابی آموزشی بیمارستانهای آموزشی در سراسر کشور را اجرا کنند.

دکتر یوسفی ابراز کرد: چند سالی است که ارزیابی بیمارستانهای آموزشی توسط وزارت بهداشت در حال انجام است تیم های مختلف که از میان دانشگاه های علوم پزشکی نیز انتخاب می شوند ماموریت دارند تا از بیمارستانهای آموزشی کشور بازرسی کنند و محور های مختلف آموزشی را بررسی و ارزیابی کنند.

وی با اشاره به محورهای اصلی پایش و ارزیابی این تیم ارزیاب گفت: در بحث مدیریت آموزش در بیمارستانهای آموزشی، پایش و ارزشیابی عملکرد سیستم آموزشی این بیمارستانها، محور اعضای هیئت علمی، فراگیران، مدیریت تسهیلات، فضا و امکانات آموزشی و منابع مالی و انسانی آموزشی و پژوهشی، آموزش فراگیران در بخش های پاراکلینیکی در بخشهای اورژانس، برنامه ها و فرایندهای آموزشی، رعایت حقوق بیمار که بسیار مهم است، و همچنین بحث های پژوهشی بالینی می باشد.

دکتر یوسفی عنوان کرد: در تمام این محورهای 9 گانه این ارزیابی ها صورت می گیرد؛ بر اساس آن نتایج به وزارت بهداشت اعلام می شود و بازخورد لازم نیز به آن بیمارستان داده می شود. در صورت مشاهده مشکلاتی در روند کار برنامه هایی برای اصلاح این روند تدوین خواهد شد. در نهایت هدف کلی از ارزیابی های اموزشی در سطح کشور ارتقا امر پژوهش و آموزش در بیمارستانهای آموزشی می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در نشست مشترک با ارزیابان برنامه اعتبار بخشی بیمارستانی در دفتر ریاست دانشگاه که با حضور معاونین آموزشی و توسعه دانشگاه، روسای بیمارستانهای کودکان و شهید محمدی بندرعباس و معاونین آموزشی این دو بیمارستان برگزار شد گفت: بسیار خرسندم از نگرش مثبت و رو به آینده کارشناسان و فعالان حوزه آموزش و پژوهش که با رویکرد پیشرفت و ارتقاء آموزشی گام در مسیر پیشرفت گذاشته اند.

دکتر حسین فرشیدی ضمن تقدیر از ارزیابان آموزشی بیمارستانهای آموزشی که با دقت نظر بخش های مختلف بیمارستانهای آموزشی دانشگاه را مورد پایش و ارزیابی قرار دادند؛ اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حال حاضر به دلیل کمبود فضاهای فیزیکی در بیمارستانهای آموزشی بندرعباس پروژه های بزرگ توسعه بخش درمان و درکنار آن ارتقاء بخش های آموزشی در این مراکز درمانی را در دستور کار خود دارد.

دکتر فرشیدی افزود: دو پروژه توسعه ای در بیمارستان شهید محمدی و کودکان بندرعباس با پیشرفت بسیار خوب در حال اجرا است که بزودی این پروژه ها با هدف ارتقاء بخش درمان و در کنار آن آموزش پزشکی و پیراپزشکی به بهره برداری خواهد رسید.

وی ارزیابی آموزشی بیمارستانهای آموزشی و درمانی را گامی مهم و اساسی در راستای توسعه و ارتقاء آموزش و در نهایت تامین سلامت جامعه دانست و عنوان کرد: امیدواریم با بررسی همه محورهای ارزیابی شده مشکلات و موانع پیش روی حوزه آموزش پزشکی و پیراپزشکی رفع و شاهد ارتقاء و توسعه این بخش ها در استان باشیم.

دکتر یوسفی، دکتر بختیاری، دکتر حق پرست و دکتر رفعتی 4 عضو تیم ارزیاب از دانشگاه علوم پزشکی اهواز به نمایندگی از طرف وزارت بهداشت ماموریت ارزیابی آموزشی در برنامه اعتبار بخشی بیمارستانهای آموزشی بندرعباس را بر عهده داشتند که هر کدام گزارشی مبسوط از ارزیابی میدانی خود را در قالب مشاهدات، مصاحبه و مستندات در حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارائه کردند.

انتهای پیام//

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار