کد خبر: ۱۰۷۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۴ 08 October 2022

اختصاصی هما خوزستان

مینا فراز

فرشتگان سفید بال در مواقع درد و بیماری بر بالین بیماران حاضر می‌شوند و برای کاهش درد و بهبودی آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. آن‌ها همچون یاری مهربان یاور بیماران هستند.

پرستاران را می‌گویم، آن‌ها قشری زحمت کش هستند شاید با شیوع کرونا ویروس بیشتر به اهمیت شغل آن‌ها پی بردیم، چرا که طی این ۲ سال حفظ سلامتی جزو اولویت‌های همه مردم قرار گرفت.

پرستاری ترکیبی از مهربانی، صبوری و عشق به یاری رسانی به بیماران و افراد که برای کاهش درد یاری می‌خواهند است، شغل بسیار خطیری است و باید به آن‌ها پرداخته شود، مراقبت در مصرف دارو‌هایی که پزشک تجویز می‌کند، رعایت رژیم غذایی و باید و نباید‌هایی که برای آن‌ها وضع شده در بهبود بیمار، مؤثر است.

هر چقدر هم که واژه‌ها در کنار هم چیده شوند باز هم نمی‌توان به وصف پرستاران عزیز پرداخت، ما تا زمانی که گذرمان به بیمارستان نیافتد و از نزدیک در جریان فعالیت‌های شبانه روزی آن‌ها قرار نگیریم شاید درک درستی از پرستاری نداشته باشیم.

واقعا کار کردن در بیمارستان و دیدن صحنه‌های درد کشیدن بیماران، جراحی، بخیه، خونریزی و. روحیه بسیار بالایی می‌خواهد و کنترل استرس در این مواقع نیز جای خود دارد، چه برسد که باید به یاری بیمار هم بشتابی.

کمبود پرستار یک چالش بزرگ برای بخش درمان است، وجود نیروی پرستار متناسب با نیاز در مراکز بهداشتی و درمانی ارتباط مستقیمی با رضایت بیماران، و کاهش عوارض و مرگ و میر آن‌ها دارد.

تعدادی از پرستاران به دلایل بازنشستگی، بازنشستگی پیش از موعد، مهاجرت و ... از سیستم خارج می‌شوند و این موضوع بر روند ارائه خدمات درمانی به بیماران ارتباط مستقیمی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار