معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: به هیچ وجه اجازه احداث واحدهای تجاری و مسکونی فاقد پارکینگ در این استان داده نمی شود.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷ 08 October 2015
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: به هیچ وجه اجازه احداث واحدهای تجاری و مسکونی فاقد پارکینگ در این استان داده نمی شود.

به گزارش ایرنا؛محمود عراقچی  در آیین تجلیل از نمونه های ترافیکی استان همدان اظهار کرد: یکی از معضلات امور شهری وجود ساختمان های تجاری و مسکونی فاقد پارکینگ است که پیشتر به آنها مجوز ساخت داده شده است.

وی اضافه کرد: بخشی از واحدهای تجاری و مسکونی هنگام احداث بنا ، پارکینگ مورد نیاز برای خودرو را ایجاد نکردنده اند.

وی اظهار کرد: با این وجود کمیسیون ماده پنج اجازه ساخت هیچگونه واحد مسکونی و تجاری بدون پارکینگ را نمی دهد حتی باید فضای پیش بینی شده برای پارک خودرو در واحدهای تجاری نیز دو برابر باشد.

معاون عمرانی استانداری همدان بیان کرد: علت اصلی پیش بینی فضای دو برابری پارکینگ برای واحدهای تجاری این است که علاوه بر استفاده مالکان واحدهای تجاری مشتریان نیز بتوانند خودروی خود را در پارکینگ قرار دهند.

وی افزود: با وجود فشارهای شدید، نیاز استان به حمایت از سرمایه گذار و تلاش سرمایه گذار برای کسب بیشترین میزان سود ولی مباحث ترافیکی در ساخت و سازها بسیار با اهمیت بوده و همه باید نسبت به رعایت این موضوع تلاش کنند.

عراقچی گفت: 42 کیلومتر از راههای این استان امسال چهار بانده شده است این درحالیست که بگفته یکی از مسئولان یکی از علل بروز سوانح ایمن شدن راه های استان است.

وی توضیح داد: چهار بانده شدن راهها زمینه تردد با سرعت غیرمجاز را فراهم کرده و این امر عاملی برای واژگونی خودروها می شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر مبحث سخت افزاری نظیر توسعه راهها باید به مولفه نرم افزاری و بالا بردن فرهنگ ترافیک و رفتار رانندگی توجه داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار