جانشین معاون عملیات سازمان اورژانس گفت: خدمات حوزه سلامت در مرز شلمچه تا خروج آخرین زائر از این نقطه مرزی انجام می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۷۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹ 15 September 2022

اسماعیل فراهانی امروز (۲۴ شهریورماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کمیته بهداشت و درمان اربعین از کمیته‌های اصلی ستاد مرکز اربعین است، اظهار کرد: هماهنگی‌ها و اقدامات مرتبط با ارائه خدمات حوزه سلامت به زائران کربلای معلی برعهده این کمیته است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مسئولیت این کار بر عهده سازمان اورژانس گذاشته شده است؛ ارائه خدمات حوزه سلامت در مرز شلمچه از ۱۲ شهریورماه آغاز شده است و تا خروج آخرین زائر از مرز ادامه خواهد داشت.

جانشین معاون عملیات سازمان اورژانس ادامه داد: در مرز شلمچه دانشگاه علوم پزشکی آبادان با تمام توان و ظرفیت در مرز و مسیر منتهی به آن حضور دارد و اقدامات بسیار خوبی ارائه داده است.

وی بیان کرد: با توجه به حجم بالای مراجعات ۶۸ آمبولانس، هفت اتوبوس آمبولانس، سه فروند بالگرد، چهار دستگاه موتورلانس، یک دستگاه خودروی ارتباطات سیار و یک دستگاه تعمیرگاه سیار در مرز مستقر هستند و خدمات‌رسانی می‌کنند.

فراهانی گفت: تاکنون ۸۰ هزار و ۱۲۰ نفر برای دریافت خدمات سلامت و درمانی به مرکز درمانی مرز شلمچه کرده‌اند که بیش از ۷۹ هزار و ۴۰۰ در محل درمان شدند و ۶۴۱ نفر نیاز به اعزام به بیمارستان‌های آبادان و خرمشهر داشتند.

وی افزود: غالب مصدومان ترافیکی بعد از دریافت خدمات درمانی ترخیص شدند و در حال حاضر ۱۱ مصدوم تصادف در بیمارستان های آبادان و خرمشهر بستری هستند که یک نفر در بیمارستان آیت‌الله طالقانی آبادان، سه مصدوم در بیمارستان شهید بهشتی آبادان و هفت مصدوم نیز در بیمارستان ولیعصر (عج) خرمشهر تحت درمان هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار