فرماندار چرداول خبر داد ؛
فرماندار چرداول: در اوج پیک ورود زائرین به استان ایلام، بیش از ۳۷هزار نفر زائر روزانه از شهرستان چرداول به عنوان دروازه اصلی ورودی عتبات عالیات استان تردد کردند 
کد خبر: ۱۰۶۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ 12 September 2022

فرماندار چرداول: در اوج پیک ورود زائرین به استان ایلام، بیش از ۳۷هزار نفر زائر روزانه از شهرستان چرداول به عنوان دروازه اصلی ورودی عتبات عالیات استان تردد کردند 

به گزارش خبرنگار تابناک از چرداول ؛سعید رضا کریمیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار تابناک استان ایلام گفت: بیش از ۷۰ درصد از زائرین عتبات عالیات از شهرستان چرداول عبور می کنند که نزدیکی به مرکز استان، تسهیل در رفت و آمد، داشتن زیرساخت های مناسب عمرانی، اقتصادی و فرهنگی،و مهمان نوازی مردمان دلیل اصلی این موضوع می باشد.

وی اضافه کرد: در اوج پیک ورود زائران از اقصی نقاط مختلف کشور روزانه بیش از ۳۷هزار نفر زائر از شهرستان چرداول ورودی اولی و اصلی استان ایلام به سمت مهران تردد داشتند که با همت و همدلی مردم و دولت به همه این زائرین خدماتی از قبیل: اسکان موقت، پذیرایی مواد خوراکی و نوشیدنی، توزیع آب معدنی خنک،توزیع بسته های فرهنگی، برپایی نماز جماعت با حضور روحانیون انجام گرفت.

کریمیان یادآور شد: وحدت و همدلی بین مردم و مسئولین و واگذاری امورات به دست معتمدین و بزرگان باعث پیشرفت در تمام کارها شده است و انتخاب اردوگاه سپاه بعنوان یک موکب برای خدمت رسانی به زائرین یک موهبت از جانب امام حسین(ع) بوده است تا جاییکه این مکان به یک فضای فرهنگی، معنوی و مذهبی تبدیل شده است و خدمات آن را همگان لمس خواهند کرد.

فرماندار چرداول اضافه کرد:با آغاز به کار دو موکب در شهرستان چرداول از روزهای گذشته روزانه به بیش از ۵ هزار نفر زائر خدماتی همچون: اسکان موقت،غذای گرم و نوشیدنی ارائه شده و این فعالیت تا پایان خروج زائرین از استان ادامه خواهد داشت.

کریمیان یادآور شد: از برکات اربعین و کربلا  شاهد خلق  مهمان نوازی و فضای بسیار معنوی در چرداول هستیم که میراثی از گذشتگانمان  بوده و در هر نقطه ای از شهرستان مردم خود را خادم اربعین می دانند.

رئیس ستاد اربعین شهرستان چرداول افزود: کارهای مثبت  و بسیار ارزشمندی ازچند مدت پیش برای استقرار و برپایی موکب های: اردوگاه سپاه و امام زاده جعفر(ع) شباب و شهر سرابله  صورت گرفته که این امر بیانگر وحدت و همدلی موجود بین مدیران، مردم. نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی، دستگاه های خدمت رسان، هیات های مذهبی .بزرگان و روحانیت معزز و گرامی بوده است.

 سعید رضا کریمیان خاطر نشان کرد: در حوزه انتظامی و امنیتی و حضور پلیس راه و راهور خدمات ارزشمندی صورت گرفته  که همه از برکت امام حسین(ع) است و انصافا همه پای کار هستند و قطعا با همدلی و وحدت مشکلات مرتفع خواهند شد و خدمات رسانی به زائرین با همدلی همگانی ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: شهرستان چرداول دروازه اصلی ورودی و خروجی عتبات عالیات در استان ایلام است  و برای برگزاری  کنگره عظیم و جهانی اربعین همه باید پای کار باشند زیرا اربعین آبروی کل استان ایلام می باشد.

کریمیان بر مردمی برگزار کردن مراسمات و برنامه ها تاکید و گفت: دست یاری به سوی همه مردم دراز می کنم و صاحبان اصلی این موکب ها و پذیرایی ها  خود مردم هستند.

وی با اعلام آمادگی شهرستان چرداول برای بازگشت زائرین اضافه کرد: مدارس و حسینیه ها برای اسکان ضروری و نیاز به اسکان موقت و حتی چند روزه در نظر گرفته ایم و در این خصوص مشکلی وجود ندارد.

فرماندار یادآورشد: چرداول همواره در برگزاری  مراسمات ملی، مذهبی، دینی، سیاسی و اجتماعی پیشقدم و نمونه بوده است که برگزاری کنگره عظیم شهیدان ایل خزل، بازسازی غدیر خم، جشن مولودامام زمان(عج)، مشارکت های بالا در انتخابات نمونه هایی از این افتخارات می باشد.

وی در ادامه بیان داشت: امثال علیرغم حجم بالای تردد زائرین به کربلا میزبانان شایسته ای برای عاشقان اباعبدالله بوده ایم و آن را برای تک تک ایلامیان یک سند افتخار می دانیم.

وی در پایان مهمترین برنامه های ستاد اربعین شهرستان چرداول در دوهفته گذشته را:استقرار و آماده باش شبانه روزی دستگاه های خدمت رسان(آب.برق.گاز) استقرار پلیس، هلال احمر، شبکه بهداشت و درمان،پلیس راه و راهور، میراث فرهنگی در ورودی اصلی شهرستان(شباب) کنترل و مدیریت ورود و خروج زائرین، هماهنگی و تعامل کامل با مسئولین ستاد اربعین استان در مهران برای کنترل ورود و خروج زائرین،برپایی نمایشگاه آثار هنرهای دستی و فرهنگی،پخت و توزیع نان محلی در بین زائران،توزیع بسته های فرهنگی.آموزشی و کتاب و مجلات، برگزاری نمازجماعت باحضور روحانیون در موکب سپاه و سایر موکب ها و توزیع آب معدنی در بین همه زائرین بصورت روزانه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار