امام جمعه همدان:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: جریان بزرگ پیاده روی اربعین به عنوان یک حرکت و جنبش اجتماعی، هویت شیعی ما را در جهان شکوفا کرده و برای مسلمانان سراسر جهان وحدت آفرین است.
کد خبر: ۱۰۶۶۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ 09 September 2022

 

امام جمعه همدان: جریان و جنبش عظیم پیاده روی اربعین برای مسلمانان جهان وحدت آفرین است

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: جریان بزرگ پیاده روی اربعین به عنوان یک حرکت و جنبش اجتماعی، هویت شیعی ما را در جهان شکوفا کرده و برای مسلمانان سراسر جهان وحدت آفرین است.

به گزارش تابناک همدان از ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی  در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان افزود: در راهپیمایی بزرگ اربعین، میلیون‌ها انسان با یک انگیزه واحد در مسیر حرکت به سوی امام و ولی خود هستند، حرکتی هدفمند و جنبشی اجتماعی که مبتنی بر عقلانیت دینی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این حرکت می تواند پیامی جهانی تولید کند، اظهار داشت: این اتفاق امروز افتاده است و حرف تشیع و اسلام و پیاده روی اربعین جریان نفاق و کفر را نابود کرده است.

خطیب جمعه همدان افزود: دشمنان اسلام تلاش می کنند این اجتماع و جنبش بزرگ را تضعیف کنند اما این جنبش میلیونی که همه مردم را به یک انگیزه واحد می‌رساند، تمامی توطئه های دشمن را نقش برآب کرده است.

وی تصریح کرد: جریان اربعین می تواند وحدت آفرین باشد و این جریان (پیاده روی اربعین) می تواند توطئه و نفاق دشمن را کنار بزند و یک وحدت واقعی ایجاد کند.

وی تاکید کرد: مسوولان تدابیر خوبی برای پیشبرد کارهای اربعین انجام دادند اما هنوز مشکلاتی داریم و باید تدابیری بیاندیشیم که مردم در این سفر کرامتشان حفظ شود.

امام جمعه همدان گفت: زیرساخت‌های کشور عراق ظرفیت این همه مسافر را ندارد و باید تدبیری اندیشیده شود تا عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) دچار گرفتاری نشوند.

آیت الله شعبانی موثقی با تشکر از مهمان‌نوازی مردم عراق، گفت: مسوولان برای سال‌های آینده باید از همین امسال برنامه‌ریزی کنند و زیرساخت‌ها را برای این تعداد زائر فراهم کنند.

وی تاکید کرد: از دولت محترم که همراهی‌ها و مشوق‌های خوبی داشته است نیز قدردانی می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: چند تن از وزرا در عراق و مرزها حضور دارند و مشکلات را از نزدیک بررسی می کنند اما زیرساخت‌های فراهم نیست.

آیت الله شعبانی موثقی تصریح کرد: در استان همدان ۱۱۰ موکب با همگرایی ستاد اربعین راه اندازی شده است و چند میلیون  زائر از مسیر همدان به سمت مرزهای غرب کشور حرکت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید تدابیری اندیشیده و از این ظرفیت استفاده شود تا به زائران خدمت رسانی شود

نماینده ولی فقیه در استان همدان همچنین با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با شرکت کنندگان اجلاس جهانی اهل بیت(ع)،  افزود: رهبری معظم در این دیدار فرمودند "تاب آوری نظام اسلامی از خود ایجاد نظام اسلامی مهم‌تر است".

وی اظهار داشت: بر اساس پژوهش‌ها و تحقیقات دانشگاه هاروارد، یکی از مقاوم‌ترین نظام‌های سیاسی در جهان، نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

امام جمعه همدان گفت: جمهوری اسلامی یک نظام انقلابی است و هرچقدر یک نظام به معنای واقعی انقلابی‌گری داشته باشد، ماندگارتر است.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه در طول ۴۳ سال گذشته سخت‌ترین تحریم‌ها و فشارها و جنگ‌های سخت و نرم علیه این کشور، ملت و نظام ایجاد شده است، تصریح کرد: تحریم‌هایی که از لحاظ اقتصادی و اجتماعی علیه نظام جمهوری اسلامی اعمال شد اگر بر علیه کشور دیگری اعمال می شد آن را متلاشی می‌کرد.

امام جمعه همدان افزود: در این نظام هر چقدر مردم و مسوولان انقلابی‌تر عمل کنند تاب آوری بیشتری خواهیم داشت و در مقابل بحران‌ها مقاوم‌تر خواهیم شد.

وی تاکید کرد: مردم در این مدت به خوبی امتحان خود را پس داده‌اند و نیاز است مسوولان انقلابی‌گری خویش را ثابت کنند.

آیت الله شعبانی موثقی با اشاره به اینکه  در طول سال‌های گذشته هر زمان که انقلابی عمل کردیم موفق بودیم، اظهار داشت: هرجایی که پای جوانان و انقلابی‌گری در میان بوده، کشور پیشرفت کرده است.

وی تاکید کرد: مقاومت و تاب‌آوری محصول نگاه انقلابی گری است و اساس مقاومت هم ایمان به خدا است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نتیجه تاب آوری نیز استقلال کشور و بازدارندگی نظامی است که ما امروز آن را داریم که گذر موفق از بحران‌ها است.

وی افزود: بدخواهان رفتند و نظام مقدس اسلامی همچنان مقاوم این مسیر را ادامه خواهد داد.

آیت الله شعبانی موثقی همچنین به مشکل کم آبی شهر همدان اشاره کرد و گفت: ما در همدان مشکل آب را داریم که باید در این زمینه نیز تدابیر خاصی اندیشیده شود.

وی همچنین با گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله مدنی گفت: مراسمی که توسط موسسه شهید مدنی برای این شهید بزرگوار برگزار شد، جای تقدیر دارد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار