کد خبر: ۱۰۶۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷ 06 September 2022

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۱ هزار تن نهاده دامی در استان توزیع شده است که شامل محصولات جو، کنجاله سویا و ذرت می‌شود.

حمید بدوی در گفت و گو با ایسنا در خصوص تامین نهاده‌های دامی در استان، اظهار کرد: نهاده‌های دامی هم توسط مدیریت پشتیبانی امور دام استان و هم توسط بخش خصوصی تامین می‌شود اما عمدتا توسط بخش خصوصی تامین می‌شود و پشتیبانی امور دام در رابطه با ذخیره‌سازی و توزیع این نهاده‌ها فعالیت می‌کند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۲۱ هزار تن نهاده دامی در استان توزیع شده است که شامل محصولات جو، کنجاله سویا و ذرت می‌شود.

بدوی تصریح کرد: در سال جاری قیمت نهاده‌های دامی تغییری نداشته و با همان قیمت قدیم توزیع شده‌ است.  قیمت هر کیلوگرم جو و ذرت ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان و هر کیلوگرم کنجاله سویا ۱۶هزار و ۳۰۰ تومان است.

وی عنوان کرد: در راستای ذخیره‌سازی نهاده‌های دامی یک انبار به ظرفیت ۱۰ هزار تن در شهرستان شوش داریم که همیشه ظرفیت آن پر است و در بندر امام خمینی (ره) نیز حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تن نهاده وجود دارد که برخی از آن‌ها در حال تخلیه و برخی دیگر در لنگرها منتظر تخلیه هستند.

بدوی در خصوص بحث خرید حمایتی دام در استان تصریح کرد: در راستای خرید حمایتی دام، هیچ محدودیتی نداریم و آمادگی خرید گوشت به صورت منجمد و کارتن شده را داریم که شامل گوشت بره و گوساله نر می‌شود و از ابتدای امسال تاکنون ۷۰۰ تن گوشت بره خریداری شده است اما در زمینه عرضه گوشت گوساله متقاضی نداشته‌ایم.

وی در خصوص قیمت خرید گوشت اظهار کرد: هر کیلوگرم گوشت گوسفند و گوساله با قیمت ۲۱۵ تا ۲۲۰ هزار تومان از تولیدکننده خریداری می شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان در خصوص خرید حمایتی مرغ افزود: مرغ نیز در مواقع مازاد تولید خریداری شده است. در حال حاضر میزان تولید مرغ کمتر از نیاز است و هر زمان مازاد تولید مرغ داشته باشیم و قیمت پایین‌تر از حد نصاب رسید ما آمادگی خرید را داریم.

برچسب ها: نهاده دامی ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار