معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی تاکید کرد؛
معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: اقدام مؤثر حوزه خدمت به زائران اربعین، مدیریت و صدور گذرنامه برای علاقه‌مندان به حضور در این برنامه است. پاسخگویی به حجم عظیمی از داوطلبان و علاقه‌مندان برای صدور گذرنامه کار آسانی نیست اما به بهترین شکل مدیریت شد.
کد خبر: ۱۰۶۵۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۶ 03 September 2022

به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد ظهر شنبه در نشست خبری ستاد اربعین خراسان رضوی در خصوص تأمین ارز اربعین اظهار کرد: دولت سیاست مشخصی در خصوص ارز اربعین اعلام نکرده و به ستادها نیز چیزی ابلاغ نشده است اما با توجه به مجموعه تمهیداتی که در ستاد اربعین دیده می‌شود، به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که زمینه سفری ارزان برای زائران فراهم شود. در همین راستا ما از زائران تقاضا داریم از مراکز معتبر مانند بانک‌ها و صرافی‌ها برای تهیه ارز اقدام کنند.

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: حدود هشت درصد از پنج میلیون زائران پیاده‌روی اربعین را مردم خراسان رضوی تشکیل می‌دهند.

وی بیان کرد: پس از ۲ سال که محدودیت‌های کرونایی برطرف شده، به برکت فراگیر شدن واکسیناسیون، الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عادی شدن تعاملات و ارتباطات اجتماعی از جمله سفرها و توافقی که میان ایران و عراق صورت گرفت، برای حضور پنج میلیون زائر ایرانی در پیاده‌روی اربعین به عنوان بزرگترین کنگره بین‌المللی شیعی برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفت.

گنابادی نژاد افزود: ارائه خدمات به زائران برابر با سیاست‌های اتخاذ شده ستاد اربعین در حوزه‌های حمل و نقل، انتظامی، خدمات شهرداری و… برنامه‌ریزی شده تا خدمات به شکلی مناسب در اختیار زائران قرار گیرد.

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی افزود: برنامه‌ریزی مفصلی برای سازماندهی و آماده‌سازی موکب‌ها در عراق صورت گرفته و بخش زیادی از تجهیزات موکب‌ها از مرز به خاک عراق منتقل شده و برخی دیگر در انتظار تشریفات مرزی برای انتقال است.

وی گفت: در کنار سایر خدمات، امسال کاروان بزرگی از شهرداری مشهد در ۲ بخش حمل و نقل و خدمات شهری در مسیرهای منتهی به نجف به زائران ارائه خدمت خواهند کرد. کاروان مد نظر با هماهنگی‌های شهرداری مشهد و سازماندهی صورت گرفته هفته گذشته راهی کربلا شد.

گنابادی نژاد افزود: اقدام مؤثر دیگر که در این حوزه انجام شده، مدیریت و صدور گذرنامه برای علاقه‌مندان به حضور در این برنامه است. پاسخگویی به حجم عظیمی از داوطلبان و علاقه‌مندان برای صدور گذرنامه کار آسانی نیست اما به بهترین شکل مدیریت شد.

معاون هماهنگی مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: در بخش مربوط به فعالیت فرهنگی مسئولیت کلی بر عهده بعثه مقام معظم رهبری خراسان رضوی است. در مجموع برنامه‌ریزی‌های مختلف در حوزه فرهنگی برای اربعین تدارک دیده شده است.

وی حمل و نقل را یکی از دغدغه‌های زائران اربعین اعلام و اضافه کرد: در این بخش همانطور که اعلام شد نیاز به ظرفیت پنج میلیونی احساس می‌شود اما این ظرفیت قابل پشتیبانی نیست و بخشی از مردم باید از وسایل نقلیه شخصی خود برای حضور در مزرها استفاده کنند.

گنابادی نژاد بیان کرد: کمیته‌های بهداشت و درمان و امداد و نجات ۲ کمیته‌ای است که اقدامات آن به صورت متمرکز و کشوری انجام می‌شود؛ با این وجود خراسان رضوی با تمام ظرفیت خود پای کار همکاری با این کمیته‌ها بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار