تابناک کهگیلویه و بویراحمد گزارش می دهد
پس از تجمع اعتراضی، مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری در میان تجمع کنندگان حاضر و پس از شنیدن دلایل این تجمع توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷ 29 August 2022

 


صبح روز یک شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۰ تعدادی از کارکنان شهرداری گراب بخش لوداب جلوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تجمع اعتراضی داشتند. این تجمع به دلیل عدم پرداخت ۹ ماه حقوق و مطالبات برگزار شد.
فیلم / صحبت کارکنان شهرداری گراب
پس از تجمع اعتراضی، مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری در میان تجمع کنندگان حاضر و پس از شنیدن دلایل این تجمع توضیحاتی ارائه داد.
فرزاد بابکان پور گفت: از آنجائیکه شهرداری‌ها نهادی غیر دولتی هستند، دولت هیچگونه تعهدی در قبال پرداخت حقوق کارکنان ان‌ها ندارد و حقوق و مزایای پرسنل باید از طریق درآمد‌های خود شهرداری تامین شود. دولت فقط در بحث عمرانی کمک‌هایی به شهرداری‌ها انجام می‌دهد.
وی ادامه داد: دولت در بحث ارزش افزوده، مبالغ بسیار خوبی را به حساب شهرداری‌ها واریز می‌کرد که باید در ۷ سرفصل هزینه می‌شد، اما متاسفانه شهرداری‌ها این مبالغ را فقط صرف هزینه‌های جاری خود کردند.
بابکان پور گفت: مبالغ مربوط به ارزش افزوده تا قبل از این بر اساس شاخص محرومیت توزیع می‌شد که در قانون جدید شاخص محرومیت حذف شده است که تلاش‌های زیادی انجام داده ایم و حتی با نمایندگان استان هم رایزنی شده که در مجلس تلاش کنند این مورد به قانون قبل برگردد.
وی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در بحث مبالغ ارزش افزوده بوجود آمد مربوط به سهم شهرداری‌ها در مقابل دهیاری‌ها بود که تا قبل از این عدد ۷۰ به ۳۰ درصد برای شهرداری‌ها بود، اما در قانون جدید این درصد به ۵۵ در مقابل ۴۵ کاهش یافته است.
زخم کهنه‌ای که هر روز از جایی سرباز می‌کند!
یکی از مشکلات اساسی شهرداری‌های استان خصوصا شهرداری‌های شهر‌های کوچک، عدم داشتن منابع درآمدی پایدار است به گونه‌ای که همیشه نیازمند و چشم به راه اعتبارات تزریق دولت هستند. اعتباراتی که پس از تزریق بنابر گفته مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری، در جای غیر واقعی هزینه می‌شود! به این معنی که اعتبارات دولتی تزریق شده به شهرداری‌ها که باید صرف امور زیر ساختی و عمرانی شهر شود، یکجا برای هزینه‌های جاری که عمدتا حقوق و مزایا است، صرف می‌شود!
البته این وضعیت عقب افتادگی حقوق و حتی بیمه کارکنان شهرداری مختص شهر‌های کوچک و کم درآمد نیست بلکه در شهر‌های بزرگی مانند یاسوج با آن همه درامد بالا هم ، چنین مشکلاتی وجود دارد!
مدیرکل امور شهری و شورا‌های استانداری توضیح داد که، متاسفانه ضعف مدیریتی شهرداران استان به گونه‌ای است که هیچ برنامه‌ای برای ایجاد منابع پایدار درآمدی ندارند و مشکلات سال به سال افزایش می‌یابد و می‌بینیم که هر ساله با چنین مشکلاتی در شهرداری‌های مختلف استان مواجه می‌شویم.
بابکان پور ادامه داد: اگر شهرداری برنامه و توان مدیریت مجموعه شهرداری را ندارد، چه اصراری دارد شهردار بماند، کنار برود تا کسی که برنامه دارد، مسئولیت را بر عهده بگیرد.
وی در پایان گفت: پس از هفته دولت، شخصا از شهرداری گراب بازدید خواهد کرد و در خصوص مشکلات و راه‌های کمک به آن بررسی صورت خواهد گرفت ضمن اینکه از هم اکنون به همه شهرداری‌های استان هشدار داده می‌شود که برنامه ریزی‌های مدون و حساب شده برای پیدا کردن راه‌های درآمدزایی متناسب با ظرفیت‌های منطقه خود باشند چرا که قرار نیست دولت هزینه‌های جاری ان‌ها را پرداخت کند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۹
درود وصد سلام به این خبرگزاری که مشکلات شهردارها انعکاس داده است انشااله این حرکتی باشد وتلنگری به مسولان تا به فکر باشند .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار