پرداخت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرداری‌های استان، ۹۶ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته شده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۳ 25 August 2022

مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به افزایش عوارض آلایندگی از ۳ به ۴ درصد برای شهرداری‌ها یکی از آثار مثبت اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده بود گفت: در چهارماهه امسال از محل عوارض آلایندگی و عوارض ارزش افزوده دو هزار و ۲۰ میلیارد تومان با افزایش ۹۶ درصدی در مقایسه با سال قبل به شهرداری‌های استان پرداخت شده است.
عباس مزیکی با بیان اینکه قانون پایانه فروشگاهی یا سامانه مودیان در بهمن سال گذشته در سازمان امور مالیاتی اجرای آن کلید خورد افزود: اولین اجرای آن ساماندهی دستگاه کارت خوان ماده ۱۰ قانون پایانه فروشگاهی است که با اجرای آن ۹۸ درصد از کارت خوان‌های پایانه‌های فروشگاهی ساماندهی و به امور مالیاتی متصل شدند.
وی وصول ابراز مالیاتی مردم از این محل را در سال گذشته ۷۴ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این درحالیست که وصول مالیاتی امسال به ۸۵۰ میلیارد تومان افزایش یافته و اثر اتکای نظام مالیاتی استان به داده‌ها، ساماندهی وضعیت کارتخوان‌ها و حساب‌های بانکی از مهمترین عوامل دستیابی به افزایش تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی وخود اظهاری مردم است.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان گفت: در بخش فرار مالیاتی به پرونده‌های صوری رسیدگی شده و به افراد متخلف که از نام شرکت‌ها سو استفاده کرده بودند و تعداد زیادی ذینع شناسایی شد.
وی در خصوص اجرای سامانه سوت زنی افزود: در این سامانه شش هزار فقره گزارش و اطلاع رسانی مردمی از تخلفات مالیاتی ثبت شده که ۸۹ فقره آن مربوط به استان اصفهان است.
عباس مزیکی افزود: از طریق سامانه مردمی ۱۵۲۶ هم تعداد قابل توجهی فرار‌های مالیاتی گزارش داده می‌شود که ماموران مالیاتی این پرونده‌ها را بررسی می‌کنند بطوریکه چهار ماهه امسال از ۱۵۰ گزارش فرار مالیاتی که مردم اطلاع دادند ۱۲۰ پرونده مالیاتی تشکیل و مالیات این متخلفان وصول می‌شود.
وی به پزشکان توصیه کرد ویزیت وخدمات درمانی را از طریق دستگاه کارت خوان خود دریافت و شفاف عمل کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار