رئیس اتحادیه طلا و جواهر با تائید فروش طلا و جواهر تقلبی در بازار از مردم خواست فقط از طلافروشی‌های دارای جواز کسب خرید کنند.
کد خبر: ۱۰۶۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ 05 October 2015
تابناک بوشهر: محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با آنا با تاکید بر اینکه 2 هزار و 450 واحد مجاز صنفی طلافروشی و 700 واحد در حال دریافت مجوز در کشور وجود دارد، افزود: بارها نسبت به خرید از واحدهای مجاز طلافروشی برای جلوگیری از تقلب به مردم اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه یقینا واحدهای فروش بدون پروانه کسب در بازار سوء استفاده و تقلب می‌کنند، تصریح کرد: تمامی واحدهای تحت نظر اتحادیه به طور دائم بازرسی می‌شوند و علاوه بر بازرسی‌های اتحادیه، واحدهای گشت سازمان ملی استاندارد نیز نمونه‌برداری و عیارسنجی‌های مرتبی انجام می‌دهند.

کشتی‌آرای ادامه داد: البته نمی‌توان به علت وجود این بازرسی‌ها تقلب در بازار طلافروشی را انکار کرد، اما چند مورد تقلب را هم نباید به همه طلافروش‌ها بسط داد و یقینا این موارد توسط افراد سودجو انجام شده است.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تاکید کرد: سازمان ملی استاندارد کدهای شناسایی را به واحدهای طلا و جواهر اعلام کرده که این کدها بر روی طلا حک و به وسیله آن اصالت کالا و واحد تولیدی آن شناسایی می‌شود.

پیش از این رئیس سازمان ملی استاندارد با هشدار نسبت به تقلب در بازار طلافروشی گفته بود که مردم باید مراقب باشند تا طلا و جواهر تقلبی به آنان فروخته نشود.

به گفته نیره پیروزبخت، در داخل برخی النگوها برای بالا رفتن وزن طلا، شن و یا سیم مسی مورد استفاده قرار گرفته است. در چنین حالتی مردم پول طلا را می‌پردازند، اما کالایی که دریافت می‌کنند تماماً طلا نیست و هنگام فروش آن با مشکل مواجه می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار