مدیرکل امور مالیاتی اصفهان گفت: تعداد اظهارنامه‌های تسلیمی در این استان با توجه به ساماندهی کارتخوان‌ها، امسال نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ با افزایش ۵۰ درصدی از ۲۲۹ هزار به ۳۴۴ هزار اظهارنامه رسیده است.
کد خبر: ۱۰۶۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۸ 23 August 2022

عباس مزیکی با اشاره به موضوع استفاده از تبصره ۱۰۰ قانون امور مالیاتی افزود: خود اظهاری مالیاتی از ۶۰ درصد در سال گذشته، امسال به ۷۵ درصد افزایش یافته و روش محاسبه مالیات در سراسر کشور به صورت یکنواخت و خودکار انجام و عدالت مالیاتی بر قرار شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در توضیح تبصره ۱۰۰ اظهار داشت: قانون‌گذار به سازمان امور مالیاتی اجازه داده که مالیات گروهی از مشاغل را به صورت مقطوع تعیین کند و آنان بپردازند و از ارایه اظهارنامه، دفاتر و اسناد و مدارک معاف می‌شوند.

وی با بیان اینکه نظام مالیاتی به سمت شفافیت و هوشمندسازی پیش می‌رود، افزود: امسال قرار است قانون سامانه مودیان اجرایی شود که به شفافیت و عادلانه کردن مالیات کمک می‌کند و در این طرح شرکت‌های صوری موجودیت نخواهند داشت و اولویت با شرکت‌های بزرگ خواهد بود. 

مزیکی درباره ساماندهی کارتخوان‌ها گفت: با اجرای طرح ساماندهی نزدیک به ۲۹۳ پوز (کارتخوان) ساماندهی شده، پوزهای باقیمانده با حساسیت خاصی مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت و هر فردی پرونده تشکیل نداده و نیاز به استفاده از پوز دارد باید در سامانه مربوط ثبت‌نام کند تا رسیدگی و دستگاه او وصل شود.

مدیرکل امور مالیاتی اصفهان درباره مالیات اشخاص حقوقی اظهار داشت: در این ارتباط ۲۵ هزار پرونده تسلیم اداره امور مالیاتی شده که به مرور رسیدگی و مطالبه مالیاتی می‌شود و در سال ۱۴۰۰ در اینگونه پرونده‌ها نزدیک به چهار هزار میلیارد تومان تشویق و تخفیف به مودیان و فعالان اقتصادی تعلق گرفته است.

وی با اشاره به پایه‌های مالیاتی موجود و لزوم برنامه‌ریزی در راستای شناسایی پایه‌های مالیاتی جدید بر پایه قانون تاکید کرد: اعتقاد داریم با کوشش مالیاتی بیشتر و جلوگیری از فرار مالیاتی می‌توانیم وصول مالیات‌ها را افزایش دهیم.

مزیکی تصریح کرد: از این رو تلاش می‌شود به سمت مبارزه با فرار مالیاتی حرکت کنیم و با شناسایی درآمدهای واقعی مودیان و اشراف اطلاعاتی و گسترش پایه‌های مالیاتی مودیان می‌توان از همه اطلاعات کشور برای شناسایی مودیان مالیاتی استفاده کرد؛ تلفن ۱۵۲۶ نیزآماده دریافت اطلاعات درباره فرار مالیاتی است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان اظهار داشت: به کاسبان هم اعلام شده اگر فردی مستنداتی ارایه کند و یا اظهار کنند رقمی که در دستگاه کارتخوان کشیده شده مربوط به فروش نیست، مقرر شد اداره امور مالیاتی بپذیرد.

وی با بیان اینکه گروه اصناف به ۲ بخش تقسیم می‌شوند، افزود: گروهی که می‌توانند از تبصره ۱۰۰ استفاده کنند که با ضریب تعدیل سود ۵۰ درصد می‌شود و در برخی مشاغل مثل موبایل، لوازم صوتی، تصویری و پوشاک که ضریب سود آن با نصف شدن هم متناسب نبود، به طور مجدد تعدیل شد و مشکل تا حدودی برطرف شد.

وی در رابطه با درآمد مالیات برارزش افزوده گفت: امسال با توجه تغییر نسبت ۳ به ۶ به نفع شهرداری‌ها شده و در چهار ماهه نخست سال جاری چهار درصد معادل ۲۱۰۰ میلیارد تومان به شهرداری‌ها پرداخت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان در خصوص ترویج فرهنگ مالیاتی گفت: برگزاری همایش بزرگ با مودیان مالیاتی، آموزش و ایجاد سامانه مالیاتی در این راستا بوده به نظر می‌رسد مردم به مالیات توجه و حساب و کتاب مالیاتی دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار