مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان قم گفت:‌ آرد مورد استفاده در نانوایی‌های قم با بهره‌گیری از دستگاه‌های مجهز براساس استانداردهای تعیین شده به صورت مستمر آزمایش و کیفیت آن کنترل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۶۲۷۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 21 August 2022

به گزارش تابناک قم، سعید محمدی بیان کرد: در این رابطه آمادگی داریم تا اگر نانوایی به کیفیت آرد دریافتی خود انتقاد دارد موضوع را به صورت تخصصی بررسی کنیم، بدین صورت که کارشناسان ما در نانوایی مورد نظر حاضر و از آرد مورد استفاده آن نمونه برداری می‌کنند و سپس این نمونه توسط دستگاه آنالیز کیفیت آرد که در اختیار اداره کل غله استان است، بررسی می‌شود و اگر نتایج بررسی‌ها نشان دهند آن نمونه آرد کیفیت لازم را نداشته‌است با کارخانه تولید کننده آن برخورد می‌کنیم.

وی افزود: با وجود فراهم آوردن این امکان برای نانوایان گرامی، اعتقاد داریم آرد تولید شده در قم دارای بالاترین کیفیت‌ است چرا که ما گندم مورد نیاز استان را از مرغوب‌ترین انواع گندم انتخاب و به قم حمل می‌کنیم و کارخانه‌های تولید کننده آرد استان نیز استانداردهای لازم را در زمینه تبدیل گندم به آرد رعایت می‌کنند و این موضوع در بازرسی کارشناسان به طور پیوسته مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در چرخه تولید نان،‌ در کنار لزوم مرغوب بودن گندم و کیفیت بالای آرد،‌ مهارت نانوایان نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است و ما در استان قم به دلیل داشتن تعداد بسیار قابل توجه نانوایان باسابقه و دارای مهارت، در زمینه پخت نان در اکثر نانوایی‌های استان با مشکل مواجه نیستیم و مردم از کیفیت نان رضایت کامل دارند.

محمدی گفت: آرد از زمانی که به دست نانوایان می‌رسد تا زمان مصرف باید در مکان مناسب و با شرایط دمایی قابل قبول نگهداری شود، همچنین نیاز است تا فرآیند آماده کردن خمیر در نانوایی‌ها به شکل صحیح صورت پذیرد تا در نهایت با دقت نظر نانوا در مرحله پخت، نانی با کیفیت در اختیار مردم قرار گیرد.

وی بیان داشت: از نظر ما مردم بهترین ناظر برای بررسی کیفیت نان هستند و در همین رابطه ایشان می‌توانند هرگونه شکایت نسبت به کمیت و کیفیت نانی که از نانوایی مورد نظر خود دریافت کرده‌اند را برای رسیدگی به سامانه ۱۲۴ اطلاع دهند تا موضوع توسط بازرسان پیگیری شود. 

وی تاکید کرد: در حال حاضر ۸۵۵ واحد نانوایی فعال یارانه‌ای یک و دو (تفاوت این دو در نرخ آردی است که دریافت می‌کنند) دارای پروانه کسب معتبر در استان قم موجود است که تمامی آن‌ها به دستگاه‌های کارتخوان هوشمند مجهز شده‌اند و قم برای اجرای مراحل بعدی طرح هوشمند سازی یارانه نان، آمادگی کامل دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار