موسس موزه "آمادای" دانشگاه آزاد واحد همدان با اشاره به اینکه فرهنگ و تمدن همدان به سبب تهاجم فرهنگی در حال فراموشی است، گفت: 7 هزار اثر در موزه "آمادای" به نمایش گذاشته شده است.
کد خبر: ۱۰۶۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۶ 07 October 2015
موسس موزه "آمادای" دانشگاه آزاد واحد همدان با اشاره به اینکه فرهنگ و تمدن همدان به سبب تهاجم فرهنگی در حال فراموشی است، گفت: 7 هزار اثر در موزه "آمادای" به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش تسنیم ، محمدجعفر علیزاده در حاشیه افتتاح موزه مردم‌شناسی و حیات وحش "آمادای" در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون 10 موزه در ایران احداث کرده‌ام. در این موزه‌ها همیشه به دنبال این بودیم تا ایده‌آل‌ها را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه چندین میلیارد تومان برای راه‌اندازی موزه "آمادای" در دانشگاه آزاد هزینه شده است، افزود: این موزه به سبب دارا بودن آثار متنوع می‌تواند با موزه‌های بین‌المللی و مشهور جهان رقابت کند.

علیزاده با اشاره به اینکه موزه برای القا و انتقال فرهنگ به نسل‌های آینده است، تصریح کرد: متاسفانه با تاریخ خود بسیار نامناسب رفتار کرده‌ایم در صورتی که این تاریخ به افراد جامعه هویت می‌بخشد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی سبب معرفی فرهنگ و تاریخ همدان شده و از فراموشی آن جلوگیری می‌شود، تصریح کرد: تهاجم فرهنگی سبب شده تا تا فرهنگ و تاریخ همدان به فراموشی سپرده شود.

موسس موزه مردم‌شناسی "آمادای" دانشگاه آزاد واحد همدان گفت: میراث فرهنگی متولی اصلی کار در زمینه موزه‌ها است ولی متاسفانه کاستی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری آثار موزه "آمادای" دو سال به طول انجامیده است، گفت: نزدیک به 55 هزار کیلومتر راه برای جمع‌آوری آثار این موزه مسیر طی شده است.

علیزاده با اشاره به اینکه موزه "آمادای" دانشگاه آزاد واحد همدان از نظر تنوع در ایران منحصر به فرد است، افزود: این موزه دارای هفت هزار شی دارد که سه هزار اثر در بخش مردم‌شناسی و مابقی در بخش حیات وحش بوده است.

وی عنوان کرد: این موزه با هزار و 200 مترمربع زیربنا در دو طبقه دارای چهار سالن مجزا در بخش‌های مختلف است که اشیا انسان شناسی موجود در این نمایشگاه در دو بخش اشیا در خانه و مشاغل تقسیم شده است.

موسس موزه "آمادای" دانشگاه آزاد همدان اظهار داشت: اشیاء مربوط به آشپزخانه، مهمان خانه، میز غذاخوری، اتاق پذیرایی، اموال و اشیاء در خانه و اشیاء مربوط به مشاغل نیز شامل وسایل بنایی، نجاری، قصابی، فلزکاری، طلاسازی، پزشکی، آرایشگری، شکار و کشاورزی در این موزه نمایش داده می‌شود


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار