لزوم تسریع دربرداشت و انتقال محصولات کشاورزی به انبارهای استاندارد
معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر لزوم تسریع در برداشت، انتقال و انبار محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی به ویژه محصولات سردرختی با توجه به احتمال بارش تگرگ در طی روزهای آینده تاکید نمود.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷ 04 October 2015
به گزارش تابناک تبریز ، مهندس ایوب ایرانی فام در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه براساس اطلاعیه جوی شماره 26 معاونت توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی به دلیل شرایط ناپایدار جوی در روز دوشنبه 13 مهرماه، احتمال بارش تگرگ و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها در نواحی مستعد استان دور از انتظار نیست گفت: براین اساس روز سه شنبه 14 مهرماه موقتاً از ناپایداری ها کاسته شده اما سامانه جوی نسبتاً قوی و فعالی از اواخر سه شنبه استان را تحت تاثیر قرار داده و موجب ابرناکی، وزش باد شدید، گرد و غبار و بارش متناوب باران (گاهی رگبار و رعد و برق) و کاهش نسبی دما خواهد گردید که فعالیت سامانه تا روزهای پایانی هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه عدم توجه به این اخطار و عدم برداشت بموقع محصولات کشاورزی برجای مانده سردرختی همچون انگور، سیب ، هلو و ... قطعاً می تواند موجبات تضرر کشاورزان را بواسطه بارش تگرگ فراهم سازد ادامه داد: از کشاورزان عزيز می خواهیم باقي مانده محصولات زراعي و باغي قابل برداشت خود را سريعاً جمع آوري و به انبارها مسقف و حفاظ دار منتقل کنند.

مهندس ایرانی فام افزود: اتخاذ تدابیر لازم جهت تعمیر پوشش انبارهای محصولات کشاورزی و تجهیز گلخانه ها در مقابل بارش تگرگ و وزش باد بایستی توسط بهره برداران لحاظ شود.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان بر افزایش استحکام اسکلت گلخانه ها با توجه به وزش باد تاکید نموده و افزود: آماده بکار و فعال کردن دستگاههای ضد تگرگ در شهرستانهایی که سیستم های ضد تگرگ نصب گردیده بایستی در دستور کار مدیران جهادکشاورزی شهرستانها و بهره برداران عزیز قرار گیرد.

وی در خاتمه تکید نمود: همچنین توصیه می شود دیمکاران عزیز نسبت به کشت محصولات پائیزه خود اقدام نمایند تا بتوانند از مزایای اولین بارشهای پائیزه بهره مند شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :