نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی گفت: از دولت می خواهیم همچنان که در بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم باید گام بردارد از حوزه های فرهنگی نیز غافل نشود.
کد خبر: ۱۰۵۸۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲ 26 July 2022

به گزارش ایسنا، سیدجلیل میرمحمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر گردشگری گفت: کاربافی صنعت دیرینه و بسیار قدیمی شهرستان میبد است که به‌ ویژه بانوان زحمت‌کش و خلاق میبدی با پشتکار و خون‌ دل خوردن‌ های زیاد این هنر- صنعت را نه ‌تنها در میبد پررونق نگه داشتند، بلکه مردمان شهرهای دیگر را هم با آن آشنا ساختند و همین امر باعث شد که در سال ۱۳۹۴ کاربافی میبد رسما توسط سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی در فهرست آثار ناملموس ثبت ملی شود، اما متاسفانه در ماه ‌های اخیر با اعمال نفوذ واضح و مشخص در سطوح ارشد وزارتخانه به‌ یکباره کاربافی به نام شهر دیگری در استان زده می‌شود و با این زدوبند و حق ‌کشی آشکار، اسباب اعتراض و عصبانیت شدید مردم، مسئولان و به ‌خصوص هنرمندان میبدی را فراهم کردند. مطالبه جدی مردم میبد از وزیر میراث فرهنگی این است که هرچه سریع ‌تر این تصمیم غلط تصحیح و جبران شود.

وی در ادامه خطاب به دولت و رئیس جمهور گفت: از دولت خواهش داریم همچنان که در بهبود اوضاع اقتصادی و معیشتی مردم باید گام بردارد و حق و حقوق بازنشستگان، معلمان و حقوق بگیران ثابت را مد نظر داشته باشد و گرانی ها و تورم را کنترل کند، همچنان باید در حوزه های فرهنگی مانند عفاف و حجاب، خانواده و فضای مجازی تغافل نکند و به تمام تکالیف خود در این حوزه عمل کند و تحت الشعاع تبلیغات سوء رسانه های غربی قرار نگیرد.

نماینده مردم میبد و تفت خطاب به وزیر نیرو گفت: به ‌خاطر اهتمام و درایت ویژه ‌ای که به کار بستید و باعث شدید مردم نجیب ایران تابستان امسال را برخلاف سال گذشته بدون حتی یک روز قطعی برق تجربه کنند تشکر می‌کنم و این کار ارزشمندی بود که ملت ایران قطعا این عملکرد ممتاز را از یاد نخواهند برد.

وی افزود: دو مصوبه مهم در میبد و تفت روی زمین مانده است که یکی حل مشکل تامین آب شرب ۲۶۲ روستای شهرستان تفت است و دیگر تجهیز ۷ حلقه چاه شهرستان میبد و ساخت مخزن ذخیره آب در این دو شهرستان است و مردم منتظرند این دو مصوبه اجرایی شود. همچنین مردم و جوانان دو شهرستان حوزه انتخابیه از مزایای قانون خانواده و جوانی جمعیت بی بهره هستند که ضرورت دارد در این رابطه تدبیری اندیشیده شود.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: در بحث فضای مجازی از دولت و مجلس انقلابی خواهش دارم که ورود کنند چرا که این فضا همچنان رها بوده و زیرکلید استکبار است و خانواده های بسیاری به خاطر رها بودن آن دچار آسیب می شوند. بخش قابل توجهی از ارز و ثروت کشور در این فضا به سوی جعل و قمار سوق داده می شود و تبدیل به مناسب ترین فضا برای فساد و فحشا شده و نیاز است که همه برای حل آن دست به دست هم دهیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار