مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند با بیان اینکه شورای نگهبان اجازه ایجاد انحراف در نظام را نمی‌دهد، گفت: شورای نگهبان از ورود نفوذی‌ها به نظام جلوگیری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۵۶۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۷ 17 July 2022

به گزارش تابناک تهران، عزت‌الله خانجانی مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شهرستان دماوند بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت سالروز تأسیس شورای نگهبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب فرموند که انقلاب اسلامی برخلاف دیگر انقلاب‌ها، یک چله را گذراند و وارد چله دوم شد.

وی افزود: انقلاب اسلامی بدون آنکه از مسیر و اهداف خود فاصله بگیرد، نسبت به آرمان‌های خود وفادار مانده است؛ شورای نگهبان نهادی است که در قانون اساسی ۹ وظیفه برای آن مشخص شده و یکی از مهمترین وظایفش این است که اجازه ندهد در مسیر قانونی و شرعی نظام انحرافی به وجود بیاید.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند گفت: شورای نگهبان با بررسی صلاحیت کسانی که قرار است در سطح کلان نظام مسئولیت بگیرند، از ورود نفوذی‌ها جلوگیری می‌کند؛ شورای نگهبان به مردم در انتخابات برای انتخاب فرد اصلح کمک می‌کند که البته این کمک نیز، ۱۰۰ درصدی نیست.

خانجانی ادامه داد: اما کسانی از فیلتر شورای نگهبان عبور می‌کنند که حداقل شرایط را دارا و در چهارچوب نظام هستند و از کسانی که بخواهند جریان انقلاب را به انحراف بکشانند، جلوگیری می‌شود.

نهاد مردمی شورای نگهبان نگذاشته دشمنان نظام به اهداف خود دست یابد

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند در ادامه اظهار داشت: شورای نگهبان یکی از مهم‌ترین سازمان‌ها و تشکل‌هایی است که توانسته چهارچوب نظام و اهداف آن را حفظ کند و همچنان بر اساس آرمان‌های اولیه خود پیش برود.

خانجانی افزود: شورای نگهبان یک نهاد مردمی است که اعضای شبکه آن از بین مردم هستند و سیستم کارمندی در این سازمان وجود ندارد و در واقع خود مردم بر روند برگزاری انتخابات نظارت می‌کنند؛ امام راحل فرمودند که وظیفه شورای نگهبان حفظ جمهوری اسلامی است؛ هر نظامی نیاز به حفاظت دارد و یکی از تشکیلاتی که قرار از نظام حفاظت می‌کند، شورای نگهبان است.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند تصریح کرد: اگر شورای نگهبان وجود نداشت، قطعاً انحرافاتی به وجود می‌آمد، چراکه شورای نگهبان یک نهاد کاملاً قانون محور است و قاعدتاً این نوع عملکرد دشمنی و هزینه‌هایی برای شورای نگهبان در پی دارد.

وی بیان کرد: اینکه دشمنان استکبار و معاندین بر شورای نگهبان حساس هستند به این دلیل است که احساس می‌کنند این نهاد نگذاشته تا آنها به اهداف خود دست یابند.

شورای نگهبان در جریان فتنه سال ۸۸ سرافراز بود

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بود و نبود شورای نگهبان به معنای بود و نبود نظام است و قطعا دشمن این را به خوبی متوجه شده که اگر بخواهند انحرافی ایجاد کند و نظام از ماهیت اصلی خود فاصله بگیرد، باید تلاش کند که نهادهایی همچون سپاه، شورای نگهبان، شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و ولی فقیه را مورد حمله قرار دهد.

خانجانی افزود: در جریان فتنه سال ۸۸، با اعتراضاتی که وجود داشت، با بررسی‌هایی که در صندوق‌ها انجام شد، کوچک‌ترین ایرادی به اصل انتخابات گرفته نشد و شورای نگهبان با سرافرازی توانست ثابت کند که سر صندوق‌ها اتفاقی نیفتاده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کمتر از دو سال به انتخابات بعدی باقی مانده، برای برگزاری انتخابات مجلس آماده می‌شویم و با توجه به تغییرات احتمالی که ممکن است در قانون به وجود می‌آید، باید کار خود را زودتر آغاز کنیم‌.

عملکرد کاندیداهای احتمالی انتخابات آتی مجلس رصد می‌شود

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شهرستان دماوند اظهار کرد: یکی از اشکالات قانون فعلی این است که مدت زمان ایجاد مقدمات برگزاری انتخابات کم بوده که قرار است در قانون جدید این مدت زمان افزایش یابد و ثبت‌نام‌ها و بررسی صلاحیت‌ها نیز زودتر آغاز شود.

خانجانی با بیان اینکه طی سال، دفتر ما جهت نظارت بر عملکردها فعالیت دارد؛ عملکرد کاندیداهای احتمالی و دستگاه‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد تا در انتخابات به وظایف خود عمل کنیم، تصریح کرد: یکی از ویژگی مهم شورای نگهبان این است که کمترین مباحث سیاسی در آن وجود دارد و در شهرستان دماوند نیز اعضای هیئت نظارت بر انتخابات سمت و سوی سیاسی ندارند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره گذشته ۸۰ نفر رد صلاحیت شدند و واقعا بررسی کنید که این افراد از طیف‌های مختلفی بودند و هیچ فرقی بین آنها وجود نداشت؛ شورای نگهبان طبق قانون و بر اساس تکلیف خود، وظایفش را انجام می‌دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار