مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: به این پزشکان مهلت ۱۰ روزه داده شده است که با توجه به اینکه پزشکان طبق قانون ملزم به استفاده از دستگاه کارتخوان هستند و به استناد ماده ۲۴ قانون پایانه‌های فروشگاهی به همین منظور اسامی پزشکان متخلف به نظام پزشکی اعلام شده که و مهلت ۱۰ روزه برای اصلاح روند کاری و نصب دستگاه کارتخوان داده شده است.
کد خبر: ۱۰۵۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴ 12 July 2022

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمیدرضا محمد ابراهیمی در نشست خبری گفت: در سامانه ۱۵۲۶ سازمان امور مالیاتی، تخلفاتی مبنی بر عدم استفاده پزشکان از دستگاه کارتخوان گزارش شده بود که پس از بررسی، تخلف تعداد ۱۷۵ پزشک در فارس مشهود شد.

او گفت: به این پزشکان مهلت ۱۰ روزه داده شده است که با توجه به اینکه پزشکان طبق قانون ملزم به استفاده از دستگاه کارتخوان هستند و به استناد ماده ۲۴ قانون پایانه‌های فروشگاهی به همین منظور اسامی پزشکان متخلف به نظام پزشکی اعلام شده که و مهلت ۱۰ روزه برای اصلاح روند کاری و نصب دستگاه کارتخوان داده شده است.

ابراهیمی گفت: اگر پزشکان در مدت ۱۰ روز نسبت به اصلاح روند کاری خود و نصب کارتخوان اقدام نکنند روند اجرای قانون از طریق سازمان امور مالیاتی پیگیری می‌شود و تا مرحله‌ای پیش می‌رود که ممکن است مجوز فعالیت پزشک متخلف ابطال شود.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با اشاره به اینکه قانون پایانه‌های فروشگاهی از سال ۹۸ تصویب شده است، گفت: با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی، کسانی که پرونده مالیاتی نداشتند مکلف شدند پرونده مالیاتی تشکیل کنند و مالیات خود دا پرداخت کنند و در همین راستا پرونده‌های مالیاتی در بخش مشاغل نسبت به سال قبل دو برابر افزایش داشته است به طوریکه سال قبل ۱۵۰ هزار اظهار نامه تسلیم شد، ولی در سال ۱۴۰۱ تا امروز ۲۸۰ هزاز اظهار نامه وصول شده که تا پایان مهلت رسیدگی بیشتر نیز خواهد شد.

محمد ابراهیمی گفت: در گام بعدی اجرای قانون صدور فاکتور‌های خرید و فروش است، با اجرایی شدن این قانون شفافیت اقتصادی انجام می‌شود.

او گفت: با توجه به آموزش‌هایی که از طریق مجامع صنفی انجام شده است، نحوه استفاده و عملکرد قانون تشریح شده است و پس از اجرا اطلاعات فعالان اقتصادی در اختیار سازمان امور مالیاتی و ۲۱۰ دستگاه اجرایی دیگر قرار داده می‌شود و از آن اطلاعات استفاده می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس به وصول ۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی مالیات در فارس اشاره کرد و گفت: سال قبل این میزان مالیات از منبع مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده در فارس وصول شد که در کنار آن نیز مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز بابت عوارض به شهرداری ها، دهیاری‌ها و عشایر فارس پرداخت شد.

او گفت: هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان خارج از مالیات در قانون ارزش افزوده بوده است که این مبلغ سال قبل به شهرداری ها، دهیاری‌ها و اداره کل عشایر استان واریز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار