کد خبر: ۱۰۵۴۹۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۲ 06 July 2022

تابناک/گیلان رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان، از استقرار موکب شهرستان رودسر در مرز خسروی خبر داد و بیان کرد: در مجموع ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان ۲۷ موکب در اربعین امسال دارد که شامل کربلا و نجف نیز می شود.

 

مجید دوهندو در گفت وگو با تابناک گیلان، با اشاره به برگزاری مراسم پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان بعد از دو سال کرونایی، اظهار کرد: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان گیلان مسئولیت اسکان و پذیرایی از زائران اربعین را بر عهده دارد.

 

وی خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی را دارای جز عظیم دانست و افزود: براساس پیش بینی ها شاهد ورود بالغ بر ۱۵ هزار زائر خارجی حوزه قفقاز و جمهوری آذربایجان و روسیه از مرز آستارا خواهیم بود.

 

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات گیلان، حضور زائران خارجی در کشور را معرف نظام جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران حسینی در ستاد مرکزی اربعین اندیشیده شده؛ در این راستا ستاد توسعه و بازسازی عتبات استان اقدام به راه اندازی دو موکب پذیرایی و فرهنگی در آستارا خواهد کرد.

 

دوهندو، یکی از موکب ها را در مرز آستارا و موکب دیگر را در بقعه امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) دانست و تصریح کرد: یک موکب در امامزاده هاشم رشت و یک موکب در خروجی لوشان خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه بر خلاف اربعین های گذشته زائران گیلانی اربعین از مرز مهران عبور نخواهند کرد، گفت: در اربعین امسال مرز خسروی در استان کرمانشاه جایگزین مرز مهران شده است.

 

رئیس ستاد بازسازی تبات گیلان، از استقرار موکب شهرستان رودسر در مرز خسروی خبر داد و بیان کرد: در مجموع ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان ۲۷ موکب در اربعین امسال دارد که شامل کربلا و نجف نیز می شود.

 

وی اعزام زائران را از طریق سازمان حج و زیارت و سامانه سماح دانست و خاطرنشان کرد: هر موکب بین ۵۰ تا ۸۰ خادم اربعین دارد که اسکان و پذیرایی از زائران را انجام می دهند.

 

دوهندو، با اشاره به برنامه ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات مبنی بر نذر سالانه ۷۵۰۰ تومانی هر ایرانی، یادآور شد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی و مسائل کرونا، مردم ولایی گیلان در سال گذشته چهار میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان نذر بازسازی عتبات عالیات کردند.

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات گیلان، با تاکید بر لزوم هزینه شدن نذر در محل نذر، عنوان کرد: حتی یک ریال از نذورات عتبات عالیات از کشور خارج نمی شود و کلیه مصالح و لوازم را در ایران خریداری و سپس به عراق منتقل می کنیم که در نتیجه شاهد رونق اقتصاد و اشتغال خواهیم بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار