سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی یزد با اشاره به آغاز نصب کارتخوان‌های هوشمند نانوایی ها از ۲۹ خردادماه در استان گفت: تاکنون ۶۰۰ نانوایی به این سیستم مجهز شده‌اند.
کد خبر: ۱۰۵۳۰۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۵ 27 June 2022

محمدعلی حاتمی‌زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برنامه ریزی شده تاپایان تیرماه همه نانوایی‌های دارای پروانه کسب به این کارتخوان مجهز شوند.

وی با بیان اینکه این طرح، آزادسازی آرد نام دارد نه طرح آزادسازی قیمت نان اظهار کرد: قیمت آرد برای نانوایی‌ها آزاد شده و آرد را با قیمت آزاد از کارخانجات خریداری می‌کنند.

حاتمی زاده تعداد نانوایی استان را یکهزار و ۱۸۱ باب بیان کرد و افزود: از این تعداد ۵۴۰ نانوایی در مرکز استان و مابقی در شهرستانهای استان فعالیت دارند و برنامه داریم تمام نانوایی های استان تا پایان تیرماه به این سیستم مجهز شوند.

وی با بیان اینکه نصب این کارتخوان ها با هماهنگی اتحادیه های نانوایی استان و با توجه به کامل بودن اطلاعات آنها انجام می شود خاطرنشان کرد: دولت قصد دارد یارانه نان را از طریق دستگاههای کارتخوان در نانوایی‌ها به مصرف‌ کنندگان واقعی برساند، بنابراین قیمت آرد در زنجیره توزیع گندم تا تولید نان، آزاد می‌شود اما نان گران نمی‌شود و مردم نان را از طریق کارتخوانها با قیمت یارانه‌ای خریداری می‌کنند.

سرپرست معاونت توسعه و برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی یزد ادامه داد: در اجرای این طرح محدودیتی در تعداد فروش نان نداریم اما فروش تنها با استفاده از کارت بانکی امکان پذیر خواهد بود، در این روش نانوا، آرد را با قیمت واقعی دریافت کرده و به ازای تعداد نان‌های فروخته شده یارانه دریافت خواهد کرد.

حاتمی زاده با بیان اینکه ۱۵ درصد یارانه نان آخر هر شب به حساب نانوایان واریز می‌شود خاطرنشان کرد: نانوایان برای دریافت کارتخوان مد نظر باید کد رهگیری اقتصادی و کد ملی مشخص و رسمی داشته باشند.

سرپرست معاونت توسعه جهادکشاورزی یزد با بیان اینکه دریافت وجه نقد به ضرر نانوایان است افزود: در صورت دریافت وجه نقد یارانه نان به حساب نانوا واریز نمی‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار