استاندار تهران:
استاندار تهران گفت: تمام سرمایه و ثروت حاصل از تغییرکاربری در اراضی و ایجاد ارزش افزوده از شهر پردیس که به استانداری برسد، در این شهر هزینه می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۲۹۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶ 27 June 2022

به گزارش تابناک تهران، محسن منصوری شامگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری شورای مسکن استان تهران که در سالن جلسات فرمانداری پردیس برگزار شد، اظهار داشت: برخی از تعاونی‌ها در دستگاه‌های مختلف نفوذ دارند و با رابطه های مختلف اراضی از شهر جدید پردیس دریافت می کنند و صریح و محکم به آنها اعلام می کنیم که سرمایه حاصل از تغییر کاربری اراضی و با ایجاد ارزش افزوده متعلق به مردم پردیس است و اجازه نمی دهیم که انتفاع حاصل در جیب سایر افراد برود.

وی با بیان اینکه به مردم شهر پردیس بدهکاری و تعهداتی داریم، اضافه کرد: سود حاصل از تولید ثروت و سرمایه به کسانی که فرم «ج» آنها سبز و واجد شرایط مسکن از دولت هستند ، در چارچوب شناسایی دولت می گنجد و استحقاق دریافت یارانه های وزارت راه و شهرسازی را برای خانه دار شدن دارند، می رسد.

استاندار تهران با اشاره به دلیل برگزاری شورای مسکن استان در شهر پردیس، خاطرنشان کرد: شهرستان پردیس به جهت استقرار حوزه های مختلف مسکن مهر، مسکن ملی و نهضت ملی مسکن که در سه فاز و سه بازه زمانی مختلف شروع شده یکی از شهرستان‌های پراهمیت استان تهران است.

منصوری افزود: شهرهای جدید پرند و پردیس مولود انقلاب اسلامی هستند و ما باید از هر زاویه پیشرفت و توسعه این شهرستان‌ها را عادلانه دنبال کنیم و توسعه آنها از نظر فرهنگی و اجتماعی و آموزشی متوازن و رو به تعالی باشد.

وی ادامه داد: در شهرهای جدید،کارهای خوبی انجام شده اما به ویژه در زیر ساخت ها نواقص وکمبود هایی وجود دارد، سرانه های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی به موازات ساخته نشده و تاخیر هایی هم در اجرای خدمات روبنایی و پروژه های ساخت مسکن وجود دارد.

ساخت واحدهای تمامی متقاضیان مسکن مهر آغاز شده است

این مسئول گفت: از ۶ ماه گذشته سرعت اجرای پروژه ها خوب و امروز هیچ متقاضی نداریم که پروژه اش هنوز شروع نشده باشد در چند ماه پیش متقاضیانی که ماه‌ها ی پیش پول پرداخت کرده بودند هنوز پروژه آغاز نشده بود اما امروز همه پروژه ها و تعهداتی که به مردم داشتیم شروع شده و در مراحل مختلف ساخت و پیشرفت فیزیکی هستند.

منصوری اظهار داشت: تکمیل ساخت ۳۰ هزار واحد باقی مانده به ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد در برآورد قبلی هشت هزار میلیارد تومان برآورد شوده بود که با توجه به تورم و طولانی شدن مسیر برخی از ساخت و سازها افزایش قیمت داشتند.

وی با اشاره به روش های تامین منابع، خاطرنشان کرد: نیمی از اعتبار مورد نیاز ازمنابع داخلی استان، شرکت عمران شهر جدید پردیس و شرکت عمران شهرهای جدید تامین می‌شود و نیم دیگر هم توسط مجموعه وزارت راه و شهر سازی و دولت تامین خواهد شد.

استاندار تهران ادامه داد: با ارزش افزوده ای که روی برخی از اراضی ایجاد کردیم بخشی از منابع برای اجرای پروژه آماده شده است.

منصوری ادامه داد: در پی دستور رئیس جمهور برای تکمیل و تجهیز بیمارستان الغدیر پیگیر هستیم تا در سقف زمان دستور رئیس جمهور به بهره برداری برسد.

بلند مرتبه سازی از نظر ما ممنوعیت ندارد

وی خاطرنشان کرد: بلندمرتبه سازی از نظر ما ممنوعیت قانونی ندارد ما برخی از محدودیت ها و ملاحظات فرهنگی و اجتماعی برای ساخت بلند مرتبه داریم در حالی که سبک بلند مرتبه سازی با فرهنگ ایرانی اسلامی سازگاری ندارد.

استاندار تهران ادامه داد: در پرند و پردیس از ساختن ساختمان‌های ۱۷ و ۱۵ طبقه تجربه های خوبی نداریم و مصمم هستیم تنها در صورت ضرورت این سبک پروژه ها را شروع کنیم و به جای بلند مرتبه سازی به مردم زمین و تسهیلات بدهیم تا اقدام به ساخت و ساز کنند.

نصب کارتخوان هوشمند در نانوایی ها شروع شده است

منصوری درباره نصب کارتخوان های هوشمند در نانوایی ها گفت: جلساتی با اتحادیه نانوایان در استانداری برگزار شد واز مسئولان درخواست کردیم که نهایت همکاری را داشته باشند تا پس از نهایی شدن طرح، طرح اصلی توسط وزارت اقتصاد و دارایی اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به مقاومت برخی از نانوایان برای استفاده از کارتخوان هوشمند، اظهار داشت: دلیل مقاومت برخی از نانوایی ها مشخص است، انحرافی نسبت به آرد یارانه ای اتفاق می افتد و تمایل نداشتن نانوایان به معنای عرضه خارج از شبکه آرد است.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار